Задачата да се изберат дори 10-те най-добри двигатели, разработени в Русия, изглежда лесна на пръв поглед. Но тъй като прегледът на наличните предложение обхваща не само масовите автомобили, но и тези, които така и не стигат до пазара, задачата стана значително по-трудна. На помощ идват автомобилните експерти Влад Самарин и Михаил Баландин, които предлагат по пет двигателя и съответната обосновка.
10-те най-добри автомобилни двигатели, произведени в Русия (ГАЛЕРИЯ):
ВАЗ-2108
Когато „осмицата се поява по пътищата на СССР през 1985 г. , тя привлича вниманието на съветските автомобилисти с необичайната си клиновидна каросерия с три врати, поради което получава прякора си "Длетото". Въпреки това, основната и много съществена разлика между „Спутник“ и предишните коли „Жигули“ е в двигателното отделение. Както отбеляза списание British Car през 1988 г. по време на сравнителен тест на Лада Самара и Ford Escort, „ако сега вече сте започнали да се съмнявате дали Лада изобщо има шанс срещу този елегантен противник, направен с оглед на съвременните изискванията на пазара, ще отговоря: има такъв шанс и той е скрит между предните колела на каросерията“.
Когато „осмицата се поява по пътищата на СССР през 1985 г. , тя привлича вниманието на съветските автомобилисти с необичайната си клиновидна каросерия с три врати, поради което получава прякора си "Длетото". Въпреки това, основната и много съществена разлика между „Спутник“ и предишните коли „Жигули“ е в двигателното отделение. Както отбеляза списание British Car през 1988 г. по време на сравнителен тест на Лада Самара и Ford Escort, „ако сега вече сте започнали да се съмнявате дали Лада изобщо има шанс срещу този елегантен противник, направен с оглед на съвременните изискванията на пазара, ще отговоря: има такъв шанс и той е скрит между предните колела на каросерията“.