Задачата да се изберат дори 10-те най-добри двигатели, разработени в Русия, изглежда лесна на пръв поглед. Но тъй като прегледът на наличните предложение обхваща не само масовите автомобили, но и тези, които така и не стигат до пазара, задачата стана значително по-трудна. На помощ идват автомобилните експерти Влад Самарин и Михаил Баландин, които предлагат по пет двигателя и съответната обосновка.
10-те най-добри автомобилни двигатели, произведени в Русия (ГАЛЕРИЯ):
ВАЗ-2108
Такава висока оценка от британците може да се обясни просто: по това време двигателят ВАЗ-2108 наистина е доста модерен. Той се отличава от своя предшественик с различно междуцентрово разстояние между цилиндрите, задвижване на разпределителя на запалването директно от разпределителния вал, компактен газоразпределителен механизъм с регулиращи шайби и тласкачи, безконтактна система за запалване и високо съотношение на компресия, което позволи на двигателя да работи с необогатена смес. Подобно на „петицата“, „Спутник“ получава задвижване със зъбен ремък вместо традиционното верижно задвижване. Някои елементи на двигателя, подобно на много други системи, са лицензирани от чуждестранни производители – по-специално системите за захранване (Solex, Франция) и системите за охлаждане (Sofica, Франция), буталната група (Kolbenschmidt, Германия), буталните пръстени (Riken, Япония), уплътнението на цилиндровата глава (Elring, Германия).
С добро масло двигателите ВАЗ-2108 могат да изминат до 250 хил. км. преди основен ремонт – наистина добър резултат на фона на декларираните от производителя 125 хил. км.
Такава висока оценка от британците може да се обясни просто: по това време двигателят ВАЗ-2108 наистина е доста модерен. Той се отличава от своя предшественик с различно междуцентрово разстояние между цилиндрите, задвижване на разпределителя на запалването директно от разпределителния вал, компактен газоразпределителен механизъм с регулиращи шайби и тласкачи, безконтактна система за запалване и високо съотношение на компресия, което позволи на двигателя да работи с необогатена смес. Подобно на „петицата“, „Спутник“ получава задвижване със зъбен ремък вместо традиционното верижно задвижване. Някои елементи на двигателя, подобно на много други системи, са лицензирани от чуждестранни производители – по-специално системите за захранване (Solex, Франция) и системите за охлаждане (Sofica, Франция), буталната група (Kolbenschmidt, Германия), буталните пръстени (Riken, Япония), уплътнението на цилиндровата глава (Elring, Германия).
С добро масло двигателите ВАЗ-2108 могат да изминат до 250 хил. км. преди основен ремонт – наистина добър резултат на фона на декларираните от производителя 125 хил. км.