Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
Първият Nissan Skyline GTR е разработен като съперник на Porsche 904 GTS, който доминира на японските пистови състезания по това време. GTR е първата японска кола, която побеждава своя чуждестранен съперник, и го прави убедително, спечелвайки удивителните 49 поредни състезания. Именно това състезателно майсторство поставя началото на легендата за GTR и тази кола остава сред най-почитаните от всички японски автомобили.
Колата стана известна като Hakosuka, което е портманто от две японски думи, hako, което означава кутия, и sukarain, вид планински път, откъдето колата носи името си. Моделът е оборудван с 2-литров S20 двигател с 160 к.с. Само 1113 броя Hakosuka с две врати са били произведени, което прави колата изключително рядка и с голяма колекционерска стойност.