Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
През 1998 г. Nissan решава да влезе в класа GT в рамките на състезанието 24 часа на Льо Ман, но правилата на Международната автомобилна федерация (FIA) по това време показват, че японският състезателен автомобил трябва да бъде базиран на модел, който може да се движи по обществените пътища. Компанията не разполага с автомобил, който да може да се адаптира, така че изгражда R390 специално, за да изпълни това изискване за хомологация.
R390 GT1 е състезателна кола, адаптирана за пътя, а не обратното, с много малко механични разлики между стандартната и състезателната кола. Според Motor1, Tom Walkinshaw Racing е отговорна за разработването на двигателя на автомобила, алуминиев V8 с туин турбо. Правата за проектиране на този агрегат по-късно са придобити от McLaren, който продължава да използва версия на двигателя в своите автомобили, фокусирани върху обществените пътища.
Представянето на стандартния автомобил несъмнено е впечатляващо, но е обвито в мистерия. Например, според Motor1, колата е била в състояние да ускори от 0 до 100 к/ч за по-малко от 4 секунди, като е отчетена максимална скорост от 352 км/ч. Това превръща R390 GT1 в един от най-бързите автомобили в света по онова време, но странно, че Nissan никога не е потвърдил максималната скорост в официален пробег. Компанията не потвърждава и колко точно бройки са произведени от модела.