Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
Настоящият водещ моделна Nissan е GTR, еволюция на Skyline GTR, който дебютира през 2009 г. Тъй като вече се продава от 13 години без никакви големи промени, лесно е да се предположи, че GTR не може да се справи с по-модерните производителни автомобили. Но както установява SlashGear при тестването на модела Premium от 2021 г. , това далеч не е така. Той все още осигурява както производителност, така и добро управление, с 565 к.с.
През годините цената на дребно за GTR бавно се е увеличава, така че това е по-малко изгодна сделка, отколкото преди. Но той все още остава по-бърз от много суперавтомобили, с неофициално ускорение от 0 до 100 км/ч под 2,5 секунди.
Неговата система за задвижване на четирите колела остава една от най-мощните на пазара въпреки възрастта си и дори при снежно време все още има достатъчно сцепление. Съществуват слухове, че следващата водеща кола на Nissan ще бъде електрическа, така че GTR може да е последният по рода си.