Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
Nissan 240Z или Datsun Fairlady Z, както е известен още в САЩ, не е нищо друго освен революционен, когато бива пуснат на пазара. Това е инструмент за превръщането на Nissan от производител на икономични кутии в глобален индустриален играч, давайки сигнал за събуждане на цялата индустрия на спортни автомобили. Той следва класическия формат на задвижване на задните колела и има само две седалки, с 2,4-литров редови шестцилиндров двигател, който предлага около 150 к.с.
На пазара няма нищо подобно, когато дебютира през 1969 г., тъй като на европейските съперници им липсва надеждност и те струват повече, а американските модели не могат да се мерят с него по отношение на стил или управление. Освен това е евтин – цената му е едва 3526 долара, когато се появява на пазара.