Nissan минава през много върхове и спадове през 90-те си години на съществуване, превръщайки се от сравнително неизвестен японски производител в края на Втората световна война до световен гигант в производството на автомобили само няколко десетилетия по-късно. Името Nissan е използвано за първи път от компанията през 1933 г. и в ранните си години тя се фокусира върху производството на автомобили и камиони за нововъзникващия японски вътрешен пазар.
Нещата наистина се променят през 1958 г., когато Nissan навлиза в Америка под името Datsun. Автомобили като 510 и 240Z ще предефинират какво мисли останалият свят за японските автомобили, впечатлявайки купувачите с комбинация от стил, надеждност и достъпна цена.
Производителността също традиционно е силна страна за компанията, като Nissan е отговорен за някои от най-обичаните японски спортни автомобили на всички времена. От най-ранните Datsun Roadster-и чак до модерния върхов модел GTR, марката създава десетки спортни автомобили, които продължават да поддържат запалени фенове десетилетия след първото им представяне. През последните години Nissan си създаде име като един от ранните проповедници на електрическата мобилност, като неговият знаков Leaf се превърна в най-продавания електромобил в света през 2020 г.
Сега компанията продължава да работи усилено, пускайки своя електрически кросоувър Ariya и Nissan Z, като моментът е чудесен да хвърлим поглед назад към 15 от най-добрите автомобили на Nissan до момента.
15-те най-добри коли, произведени от Nissan през годините (ГАЛЕРИЯ):
350Z беше пуснат в критичен момент за Nissan, тъй като периодът на финансова нестабилност в края на 90-те години на миналия век принуждава компанията да влезе в партньорство с Renault, за да продължи да съществува. Тази нестабилност също така означава, че предишната кола от серията Z, 300ZX, е лишена от наследник, оставяйки Nissan без спортни автомобили в гамата си за първи път от десетилетия.
350Z пристига през 2003 г. и представлява модерна версия на класическата формула, която превръща 240Z в глобална сензация преди половин век: тя е ясна, стилна и най-важното – осигурява изключително изживяване при шофиране.
Отзивите по това време изтъкват отличното му управление и предлаганите 287 конски сили от V-образния 6-цилиндров двигател, което Car and Driver посочва, че е само малка част от това, което се предлага в Porsche 911 по онова време, освен че Porsche струва над два пъти повече. Въпреки мощността си, V6 двигателят също е забележително надежден, най-вероятно благодарение на факта, че е изпитан и тестван агрегат, който се използва широко - от Altima до SUV-а Infiniti QX4.