Поредният кръг от намаления на цените, инициирани от главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, изравнява електрическите автомобили с колите, оборудвани с ДВГ, отбелязва Bloomberg.
След новата корекция базовият Model 3 струва 38 990 долара преди данъци и допълнителни такси. Това е с 8700 долара под средната цена на автомобила в САЩ. Поевтиняването обаче ще струва скъпо на Мъск, тъй като хора, запознати със случващото се в компанията, това ще струва 1,2 млрд долара загуби на година.
Началната цена на Tesla Model 3 вече е с 6500 долара по-ниска от тази на BMW 3-Series и с 5800 долара от тази на базовия Mercedes-Benz C-Class. И ако се вземе предвид отстъпката от 7500 долара при покупка на електромобил, тогава Model 3 вече ще струва колкото Toyota Corolla, твърдят от Bloomberg.
Трябва да се направи уточнение, че в случая сравнението не е на директната цена, която трябва да се плати за автомобила, тъй като дори така Model 3 е доста по-скъп от Corolla. Най-популярният модел на Toyota стартира от 21 900 долара, но с оперативните разходи за 3 години цената му скача до 26 850 долара.
В същото време Model 3, благодарение на стимулите за електромобил и икономиите от горива, ще излезе 26 940, ако собственикът му работи в щата Ню йорк, където притежатели на електромобили ползват още 2000 долара бонус.В други региони на САЩ крайната цена след три години шофиране ще бъде различна.
Цената на популярния кросоувър Tesla Model Y също е намалена и тя вече е с 3700 долара по-ниска от средната за пазара. По-скъпите - Model S и Model X, също поевтиняха до исторически минимуми, като всичко това обаче ще се отрази сериозно на финансовото състояние на производителя.