IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Fiat обяви как ще спира китайското нашествие

Новата Panda ще се конкурира и с европейски модели на ток с цена 25 000 евро

Новото поколение на Fiat Panda ще се превърне в основно оръжие на концерна Stellantis в борбата за европейския пазар с евтини електрически модели от Китай. Това заяви шефът на Fiat - Оливие Франсоа, цитиран от Quattroruote.


Fiat Panda 4x4


Дебютът на следващата генерация на популярния градски автомобил ще се състои в началото на 2024 г. Съдейки по думите на шефа на Fiat, новата Panda е планирана като бюджетен електрически автомобил без излишни украшения. Това ще запази стартовата цена на модела в рамките на 25 000 евро.

Така конкурентите на новия продукт ще бъдат не само електрически автомобили от Китай, но и бъдещи европейски коли на ток, сред които са Volkswagen ID.2 и Renault 5. Почти едновременно с Panda ще излезе и Citroen eC3, който ще бъде изграден на същата платформа и ще получи подобна цена.

Външният вид на Fiat Panda ще бъде направен в духа на концепцията Centoventi от 2019 г. Нейният дизайн се отличава с дискретен и минималистичен екстериор, като това е един от начините, благодарение на които италианската марка ще намали производствените разходи.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    8, не е само цената. Да, представи си, има хора които се интересуват от пробега, И зараядните далеч не са през 20-30км. Адски си ограничен само в София / БГ. И както вчера се направи на гръмант, че не разбираш кои въпроси да си зададееш, ето един сега - защо ти се опитваш да внушаваш, че на всеки ел кола му върпи работа и каква манна небесна е? Айде спри се малко.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    От 10 години ми омръзна да повтарям, че единствената пречка за масово навлизане на електромобилите е цената. Само цената и нищо друго! Щом една единствена фирма успя да изгради зарядна инфраструктура в България само за две години, дори без наличие на електромобили, дали някой скоро ще се интересува от пробега с едно зареждане, при положение че през 20-30 км имаш бърза зарядна станция, А за 10 лв на месец можеш да си поръчаш собствена зарядна станция от която да продаваш ток и на комшиите?
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    До 4."Ако искат икономика в Европа, дигат забрани и ограничения за ДВГ и остават китайците да продават ел. коли."Досега европейската автоиндустрия спазваше точно тази стратегия и затова се докара до тази ситуация. Защо смяташ, че ако махнат ограниченията за производство на ДВГ през 2035 година и не налагат никакво евро 7, светът няма да премине така или иначе на електромобили в момента в който станат по-евтини от ДВГ? Забелязваш ли че е даже все още не съм включил цената над 4 лв за литър
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ами не, най-вероятно ще вдигнат митата на 30-40% и ще обезсмислят вноса на базови коли, като по този начин ще продават *** като тоя. Единствения проблем, който трябва да решат е как да го призвеждат в ЕС, при положение, че половината му карантия пак ще е китайска.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    никой не ви кара против волята ви да си харчите парите и да подпомагате индустрията на китай
  • #4
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    За каква елетрификация в Европа се говори изобщо, на фона, че са напълно зависи от Китай в това отношение? Какви изкопаеми има в Европа? Евтини ресурси?! Евтина работна ръка ли? На каква икономическа воийна са тръгнали с Китай... като "драконите" могат да сриант Европа дългосрочно. Ако искат икономика в Европа, дигат забрани и ограничения за ДВГ и остават китайците да продават ел. коли.
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    И аз писах в другата статия, че най-голямата грешка е да почнеш електрофикацията от най-ниския ценови сегмент. Май са забравили историята си, защото бившия шеф на fiat, подобно на един наш цар стана известен по цял свят с фразата "за Бога братя не купувайте". Казваше че губят по 15 000 евро за всеки продаден fiat 500 на ток.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Евро производителите са доста нагли, продават скъпо пластмасови легени, кой ги купува изобщо винаги съм се чудел. Скоро единственото което ще продават са само луксозните марки плюс бусовете, баничарки и камиони.
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    Както писах и в другата статия - самоубийството на европа и европейското автомобилостроене върви с пълна сила!!! Докато Фиат ще продава Панда за 25 000 евро, Хюндай продава в Азия мини СУВа Екстер, кола подобна на Панда, но на цена 6300 евро.