За пръв път в по-новата история на българския автомобилен пазар Volkswagen изпреварва Dacia, Renault и Skoda, за да стане втората най-продавана марка у нас. Това показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрираните нови автомобили в МВР. Лидер на българския пазар остава Toyota - с растеж под средния за пазара, но с много силен месец септември.
България е един от най-слабите пазари за нови автомобили в Европа, но не и в най-високите пазарни сегменти. 30-те регистрации на BMW XM, чиято цена тръгва от 340,000 лева, го потвърждават за пореден път
Продажбите на марката Volkswagen са скочили с над 50% спрямо първите девет месеца на миналата година, сочат данните ни за регистрациите в категории М1 и N1. Пазарът като цяло се е увеличил с 22.3% на годишна база и достига 31,297 автомобила за деветмесечието.
Най-продаваните модели през септември Dacia Sandero - 156 Toyota C-HR - 147 Toyota Corolla - 112 Renault Clio - 106 Skoda Octavia - 94 Dacia Duster - 91 VW T-Roc - 88 Peugeot 208 - 72 Ford Fiesta - 71 Renault Express - 56 |
Марката с най-голям пазарен ръст е Tesla - 424% повече регистрации в сравнение с 2022, независимо, че американците все още нямат официално предлагане у нас. С трицифрени ръстове, макар и от ниска база, са също MAN и SsangYong. При още пет марки продажбите са скочили с по над 60% - Isuzu, Porsche, Subaru, Maserati и MINI.
От марките в Топ 20 с най-големи ръстове са Skoda (55%), BMW (50.5%) и VW (50.4%), докато при Mercedes, Toyota, Audi, Renault, Dacia и Kia растежът е под средното на пазара и те губят пазарен дял. Напук на процъфтяващия пазар някои марки дори отчитат свиване спрямо 2022 - минимално при Nissan, умерено при Citroen, Mazda Peugeot, и съществено при Honda, Fiat и Jaguar.
Най-голям спад спрямо миналата година имат българските представители на Mitsubishi - почти 69% под резултатите от 2022, което едва ли е чудно, защото японската компания ги остави само с два модела на нашия пазар - дребосъка Space Star и доста скъпия кросоувър Eclipse Cross.
Най-продаваните марки и модели в България през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
-6.3% спад спрямо 2022
За пръв път от години Mazda отчита спад в регистрациите у нас, но всъщност това не е особена изненада, защото марката се отказа от достъпните модели като CX-3 и вместо това залага на автомобили от по-високите класове. Там нещата се развиват добре, ако се съди по факта, че почти една четвърт (97) от всички продажби се падат на най-скъпия модел - CX-60.
Най-продавани модели:
Mazda CX-5 - 159
Mazda CX-60 - 97
Mazda 6 - 70
Mazda CX-30 - 61
Mazda 3 - 27