През последните 50 години има само няколко серии Volvo, които не предлагат комби вариант. В допълнение към 164, изключения представляват най-вече т.нар. "холандски серии" 340/360 и 440/460/480.
Преди 25 години Volvo представя нов модел, който се предлага само като седан. Неговият предшественик се нарича S90, включително V90 комби.
Става въпрос за S80.
Моделът дебютира през май 1998 г. с дължина от 4,82 метра и междуосие от 2,79 метра. По отношение на дизайна, колата следва моделите от 1940 г.; сега са популярни извивките вместо ръбовете. Най-впечатляващата характеристика е повдигнатият ръб на спойлера отзад. Концептуалният автомобил ECC от 1992 г. служи като модел на главния дизайнер Питър Хорбъри.
S80 е първото Volvo с нова архитектура, вътрешнофирмено известна като P2. S60, V70 (от 2000 г.), XC70 и XC90 също са базирани на P2. Това представлява нова стратегия: преди S80 повечето модели на Volvo са продавани както като седани, така и като комбита, но S80 няма опция комби. Той е насочен към клиенти, които искат голям и ексклузивен седан, който няма нищо общо с по-практичните комбита.
S80 включва редица технически нововъведения, включително защитна въздушна възглавница при страничен удар и предни седалки с вградена защита от камшичен удар.
Под капака стандартната бензинова версия има 2-литров двигател с мощност до 200 конски сили, като колата предлага задвижване на четирите колела при моделната 2003 г. Има и варианти с 6-цилиндрови двигатели с обем между 2783 и 2922 куб. см. Мощността на S80 варира от 196 до 272 к.с.
За тези, които предпочитат дизел, получават 5-цилиндров двигател с мощност между 130 и 163 к.с. Най-малко 25 процента от шофьорите в Германия, закупили S80, избират именно дизелово задвижване.
Volvo предлага автоматична скоростна кутия за почти всеки двигател, като единствените изключения са мощният T6 и 2.4 BiFuel.
През пролетта на 2003 г. фейслифтът на първото поколение S80 носи, наред с други неща, прозрачни стъклени фарове и боядисани с цвета на ламарината брони. Колата е заменена от второто поколение S80, след като са произведени точно 388 595 автомобила (не е лошо число, като се има предвид, че има само един тип каросерия). Наследникът предлага 4,4-литров V8 двигател, разработен съвместно с Yamaha.
Какво е положението днес? Първото поколение S80 става все по-трудно за намираме. Предлагат се изненадващо много дизелови двигатели, както и автомобили с голям пробег. Ако това не ви плаши, можете да купите такава кола, все още.