IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо джантите на автомобилите не спират да растат?

8 въпроса на Automedia към най-нашумелия автомобилен дизайнер напоследък

Той е може би най-добрият автомобилен дизайнер в света в момента. Работата на Жил Видал в Peugeot преобрази не само колите, но и финансите на френската марка, чийто бивш СEО ни призна преди време, че смята дизайна за най-важното нещо.
    
      
Жил Видал, Renault, дизайнер
Жил Видал отговори на въпросите на Automedia.bg на автомобилния салон в Мюнхен
  
    
А в последните три години Видал има ново предизвикателство: като главен дизайнер на Renault той трябва да осъществи не само прехода на френската марка към електрическата ера, но и да помогне на шефа си Лука де Мео в голямата му цел: да придвижи Renault нагоре към премиум сегмента. Пратеникът на Automedia.bg и "КОЛЕЛА" разговаря с Жил Видал по време на автомобилния салон в Мюнхен.
  
   
8 въпроса към главния дизайнер на Renault (ГАЛЕРИЯ):


    
    
Вижте и видео от разговора ни с Жил Видал:
 

 
   

0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Пълен нонсенс! ( преди 1 година )
    Рено и премиум ...
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    dron ( преди 1 година )
    Джантие с гумите са 50% от визията на колата, и както знаем визията винаги уврежда практичноста, и ефикастността
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Големата жанта е защото толупа отгоре е по дебел. Визията идва като бонус. Но всъщност размера на джантата е пряко свързан с дизайна и пропорциите на колата. Дали предният ти капак е на 50 см от земята или на 1м. това е едно пространство в страничната линия, което трябва да се запълни с пропорционално голям елемент - колело. Дизайна е и доста математика все пак.
  • #12
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Селяндур ( преди 1 година )
    Да продават по-големи гуми. Повече пара се върти.
  • #11
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    за всичко е виновен депутата христо мацки с цайси 500 марки, мацки с джанти деветнайски
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до #8 ( преди 1 година )
    С нископрофилни гуми нищо не печелиш. А и просвета в някои случаи е положително, но в други не е. Така, че тук не става въпрос само за положително нещо.
  • #9
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Е как няма да расте размера на джантите като расте размера на колите. На една седмица от 90те като и сложиш 18'ки и заспива, а на последния шлеп ако му сложиш 18'ки ще изглежда не просто грозно, а като гротеска. То не, че тоя танк като му сложиш 21 пак не изглежда грозно и тромаво ама...
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    До 5 - не си прав - печелиш клиренс/просвет (това ли е коректната българска дума?)
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до 6 ( преди 1 година )
    Ти сам си противоречиш, колега. Първо големите джанти били заради екологията, после големите джанти ги искали пилотите във Формула 1. Да, по-голямото колело подобрява ускорението, но на висока цена откъм енергия
  • #6
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    4-ти, сравни джантите на Ф1 и Формула Е. Пилотите от Ф1, както и Мишелин (те затова се оттеглиха) отдавна настояват да минат на по-гоелми джант (не е случайно).. А и да, катко е казал Видал - оказва влияние на дизайна. А той е важем също както и "съдържанието" на колата. За съжаление при фнеските марки дизайна е добър, но не може да компенсира скопеността под капака и цената.