IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС се споразумя за смекчаване на Евро 7

Няколко държави, сред които и България, успяха да наложат исканията си

Новият стандарт за вредни емисии . Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. в Европа, от известно време е обект на сериозни критики от страна на водещите автомобилни производители на Стария континент. Някои от негови ръководите дори го обявиха за „безполезен“, тъй като ще накара компаниите им да похарчат огромни средства, за да го покрият, вместо тези пари да бъдат насочени към електрификация.


Евро 7


Недоволството на производителите в крайна сметка даде резултат и министрите от ЕС се споразумяха за смекчаване на новите правила. Освен автомобилни производители срещу предложения по-рано регламент се обявиха и осем страни-членки - Франция, Италия, Чехия, България, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, което в крайна сметка доведе до ново решение.

То предвижда да не се прилагат значителни промени в съществуващите стандарти Евро 6 за леки и лекотоварни автомобили. Все пак ще има по-строги разпоредби за автобусите и тежкотоварните автомобили. Въпреки че беше обявено официално, решението все още не е окончателно.Испания, която е ротационен председател на ЕС, представи компромисния текст, който получи одобрението на Съвета на Европейския съюз, съставен от министри на ЕС. Предстои обаче окончателния вид на закона да бъде обсъден и подписан от Европейския парламент и Европейската комисия.

„Вярваме, че с това предложение постигнахме широка подкрепа, баланс в инвестиционните разходи на производителите и подобряваме ползите за околната среда, произтичащи от този регламент“, коментира министърът на индустрията, търговията и туризма на Испания - Хектор Гомес Ернандес.

„Позицията на държавите-членки е подобрение спрямо предложението на Европейската комисия за Евро 7, което беше напълно непропорционално, водеше до високи разходи за индустрията и клиентите, с ограничени ползи за околната среда“, добави директорът на Европейската асоциация на производителите на автомобили Сигрид де Врис.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Митичен, ти наясно ли, че с гласеното Е7, наред с хибридите дори част от електоркарите няма да го вземат? Науката и прогреса не се подчиняват на полит декларации и желания. Мача с ДВГ е свирен само за хората с анод и катод в главата. Ел колите - не са готови да заменят ДВГ и скор няма да са. За толкова години няма пробив а само обещания при батериите. Европа изтърва влака (не че го е гонила), електро коли, ще останат като алтенатива на ДВГ, но ще са 90% китайски.
  • #6
    2 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Всяка една от инвестициите в нови технологии ще носи печалби на рано след десетина години което е неприемливо за повечето автомобилни производители и всякакви производители. Производството на батерии изисква 10-годишна подготовка, А сега отложиха началото на тази подготовка с още пет или 10 години в които нито Тесла нито китайците ще чакат. Мача с ДВГ вече е свирен. Всяко отлагане е фатално. Залогът в момента е всичко или нищо и в момента подариха победата служебно без да се борят и да опитат.
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 3. А осъзнаваш ли че това е истинската смъртна присъда на автомобилните производители и въобще икономиката на Европа? За евро 7 се знае от преди Тесла да съществува. Само че Тесла се готви от самото си създаване за икономиката на бъдещето, а автомобилните производители се чудят как да отложат това бъдеще вкопчени в краткосрочните печалби в рамките на мандата на шефовете си за да си получат бонусите. Никой не иска да инвестира в бъдещето и дългосрочно, за да не се лиши от бонусите си.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Защо да е виц, даже е напълно логично да не искаме нещо прекалено скъпо и сложно защото за нас и евро 6 е достатъчно чисто, скъпо и рядко по пътищата
  • #3
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Писах го преди време под подобна статия - Европа в момента няма друг полезен (икономически) ход, освен да се върне обратно към ДВГ и да не задушава производителите, че фалират ли, става страшно. Електрификациата на този етап приключи (поне в ЕС), понеже е изцяло зависима от Китай. Следваща стъпка е да води СОБСТВЕНА политика, и да гони собствените си интереси, а не да танцува по Американска сврика, благодарение на което се скара с Русия, ОПЕК, Китай..
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Аз казах ли ВИ,че евро 7 ще бъде смекчено и отложено?
  • #1
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    В държавата на изтърбушените дизели сме имали претенции за евро 7. Това е виц.