Тази операция е съществувала винаги – популярен модел получава логото на друга марка, но автомобилът си остава същият. Един от последните примери за това е новото Mitsubishi Colt, което всъщност си представлява ребрандирано Renault Clio. При него се променя единствено името на колата, но не и нейната форма, като целта е спестяване на средства от автомобилните производители.
Едновременно с това производството и пускането на пазара става по-бързо, а подобен ход понякога се дължи и на опит за налагане на някоя нова или пък позабравена марка. Изобщо, причините могат да бъдат най-различни, като понякога подобно решение се оказва успешно, но има случаи, в които то е провал.
10 примера за ребрандиране (ГАЛЕРИЯ):
Испанският вариант е създаден след споразумението между двата производителя и произвеждан между 1980 и 1986 г., като единствено логото е различно. Всичко останало – от първия до последния болт, е едно и също. През 1986 г. беше сложен край на сътрудничеството между Fiat и Seat,което наложи Джуджаро да преработи основно испанския близнак. Така се ражда Seat Marbella - Panda с малко по-различни линии.