В най-новата история на автомобилната индустрия няма друга компания, която да е преживяла толкова бърз растеж като Tesla. Несъмнено това е главният герой от последните 10 години. Tesla успя да поведе световния пазар на електрически превозни средства, като представи атрактивни и конкурентни модели в точното време и на правилните места, категоричен е Фелипе Муньос от JATO Dynamics в своя анализ за изданието Motor1.
Компанията, притежавана и ръководена от Илон Мъск, се превърна в еталон, когато вече почти всеки шофьор мисли за електрическа кола. Но всеки бърз успех не идва сам. Има и предизвикателства. Ето най-големите предизвикателства, пред които Tesla е изправена.
Петте големи предизвикателства пред Tesla (ГАЛЕРИЯ):
Основното предизвикателство е силната зависимост от Китай. Една трета от глобалния обем на Tesla през първата половина на 2023 г. е доставен в Китай. Заедно с Volkswagen, BMW и Mercedes, Tesla е западната компания, която е най-силно подчинена на китайското търсене. Тази силна зависимост от най-големия автомобилен пазар в света може да бъде добра в мирно време, но може да се превърне в проклятие в случай на потенциален търговски/политически конфликт между Китай и САЩ/Европа. Особено ако много китайски клиенти продължат да преминават от чужди към местни марки автомобили.