В най-новата история на автомобилната индустрия няма друга компания, която да е преживяла толкова бърз растеж като Tesla. Несъмнено това е главният герой от последните 10 години. Tesla успя да поведе световния пазар на електрически превозни средства, като представи атрактивни и конкурентни модели в точното време и на правилните места, категоричен е Фелипе Муньос от JATO Dynamics в своя анализ за изданието Motor1.
Компанията, притежавана и ръководена от Илон Мъск, се превърна в еталон, когато вече почти всеки шофьор мисли за електрическа кола. Но всеки бърз успех не идва сам. Има и предизвикателства. Ето най-големите предизвикателства, пред които Tesla е изправена.
Петте големи предизвикателства пред Tesla (ГАЛЕРИЯ):
Другата заплаха е бързият растеж на китайските марки автомобили с техните електрически модели. Електрическите превозни средства са съществена част от икономическото развитие на Китай през следващите години и начин за разширяване на индустрията в чужбина.
В Китай ма повече от 170 местни марки, много от които се грижат за сегменти, подобни на тези на Tesla. NIO, Xpeng, BYD, Avatr, Geely Galaxy и много други се възползват от щедрата държавна подкрепа, за да предложат продукти с много атрактивна производителност на батерията, което може да се сблъска с потенциалните клиенти на Tesla.