fallback

За първи път електромобилите заеха 20% от пазара в Европа

Август се оказа много успешен за Tesla и още няколко производителя

Ръстът в продажбите на нови автомобили в Европа продължава след миналогодишната криза с чипове и части. През за август 2023 г. новите леки превозни средства, регистрирани за първи път в зоната на ЕС+ЕАСТ+Великобритания и отчетени от месечната статистика на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа ACEA, са 904 509.

Това е с 20,7% повече в сравнение с август 2022 г., като за 13-и пореден месец се отчита увеличение на продажбите. Техният брой от началото на годината е 8 516 943 бройки, което все още е далеч от рекордните 10 520 238 автомобила, регистрирани през същия период на 2019 г. (последният преди пандемията).

Двуцифрено увеличение през август записват всички основни европейски пазари, като Германия отново е лидер със своите +37,3%. Нивата на растеж на Франция и Великобритания също са отлични - съответно с +24,3% и +24,4%, докато приносът на Италия (11,9%) и Испания (7,8%) е по-скромен. В същото време Норвегия и Унгария записват най-сериозно забавяне – и двете с -10,4%.

Месец август се оказва исторически за електромобилите в Европа, след като техният дял за първи път в историята надхвърли 20%. Те вече са на трето място с 21,7%, изпреварвайки дизелите – 11,5% за втори пореден месец. Лидер остават бензиновите модели с 32,9%, следвани от хибридите (мек и пълен) – 24,1%. Plug-in хибридите са четвърти със 7,4% от пазара, докато останалите източници на гориво (LPG, метан, етанол и водород) остават с 2,1%.

Спрямо август миналата година най-голям ръст отново отбелязва Tesla (+242,5%), която надвишава три пъти месечните си регистрации. Отлично се представят още Suzuki (+67,2%) и Volvo (+42,0%), докато сред групите, които продават най-много, сериозен ръст отчитат Volkswagen Group (+20,5%), Renault Group (+22,1%) и BMW Group (+17,9%). Единственият спад бе регистриран от Ford (-2,9%), докато Stellantis увеличава продажбите си с 6,3%.

Класация по продажби на производители за първите 8 месеца от 2023 година:

Volkswagen Group: 2 226 052 (+24,2%)

Stellantis: 1 450 361 (+4,3%)

Renault Group: 823 250 (+22,5%)

Hyundai Group: 748 588 (+3,7%)

Toyota Group: 584 956 (+12,1%)

BMW Group: 581 852 (+11,9%)

Mercedes-Benz: 451 985 (+7,7%)

Ford: 351 922 (+7,4%)

Tesla: 238 686 (+144,7%)

Nissan: 187 216 (+28,5%)

При марките, освен Tesla, отлично се представят Jeep (+94,6%), Smart с (+786,2% на базата на първите доставки на #1), Cupra (+76,5 %) и Lexus (+93,7%). Продажбите на Alfa Romeo също растат (+11,2%), докато Citroen (-4,8%), Lancia (-12,1%), Ford (-2,9%) и Jaguar (-21,7%) отчитат спад през август.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    5-ти, за пореден път се изкаваш абс. неподготвен. Някога поръчвал ли си нова кола?! Извън БГ? Знаш ли изобщо за какво чакане става дума, и че всяка слязла от конвейра кола е за някой? Няма празни бройки. Имам колеги, които чакат по 9 дори 12м за колата си. Дилъра може да има налични само върнати от лизниг или отказани но не и "на склад". Тесла работят по друг начин, ок, при тах продадена = регистрирана.
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    При Тесла продадена и регистрирана е едно и също нещо. Няма как да е продадена ако не е регистрирана, защото няма дилър на който да се продаде, а той да търси на кой да я препродаде и да направи регистрация. Но и при дилърите напоследък автомобилите не се задържат много и рядко имат инвентар. Обикновено и при тях се чака за доставка и разпродават всичко още с получаването. Така че и при тях надали става въпрос за повече от няколко седмици, а не месеци.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Кога е продадена и кога е регистрирана са 2 различни неща и между двете действия може да има 6-12м. Но тук има и друга тънка разлика, че прозиводителя казва, че е продадена, когато сключиш договра. Та в мометна има все още програми за субсидии и колите са купувани определено през този период. Ако махант субсиите за електро, дали има търсене ще си покаже след 6-9м, и по скоро тогава да "броим пилците"
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста сериозен ръст на ВАГ и Рено груп след като доколкото помня миналата година печелившите бяха Тойота и Хюндай. Тесла си е ясна вероятно още другата година ще мине Форд като най-продавана американска марка в Европа
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Също така ръстът на електромобилите в Европа е голям, защото е процент върху малка база в сравнение с миналата година. Въпреки че вече пет години е така, със сигурност догодина няма да е така нали и ще започне да намалява и модата им да отминава?
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тесла пак няма да могат да се изпълнят 50% план за тази година, нали антиелектрици? Сигурно пак ще изостанат като миналата година само с 40% ръст за годината?
fallback
Последни