fallback

За първи път електромобилите заеха 20% от пазара в Европа

Август се оказа много успешен за Tesla и още няколко производителя

Ръстът в продажбите на нови автомобили в Европа продължава след миналогодишната криза с чипове и части. През за август 2023 г. новите леки превозни средства, регистрирани за първи път в зоната на ЕС+ЕАСТ+Великобритания и отчетени от месечната статистика на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа ACEA, са 904 509.

Това е с 20,7% повече в сравнение с август 2022 г., като за 13-и пореден месец се отчита увеличение на продажбите. Техният брой от началото на годината е 8 516 943 бройки, което все още е далеч от рекордните 10 520 238 автомобила, регистрирани през същия период на 2019 г. (последният преди пандемията).

Двуцифрено увеличение през август записват всички основни европейски пазари, като Германия отново е лидер със своите +37,3%. Нивата на растеж на Франция и Великобритания също са отлични - съответно с +24,3% и +24,4%, докато приносът на Италия (11,9%) и Испания (7,8%) е по-скромен. В същото време Норвегия и Унгария записват най-сериозно забавяне – и двете с -10,4%.

Месец август се оказва исторически за електромобилите в Европа, след като техният дял за първи път в историята надхвърли 20%. Те вече са на трето място с 21,7%, изпреварвайки дизелите – 11,5% за втори пореден месец. Лидер остават бензиновите модели с 32,9%, следвани от хибридите (мек и пълен) – 24,1%. Plug-in хибридите са четвърти със 7,4% от пазара, докато останалите източници на гориво (LPG, метан, етанол и водород) остават с 2,1%.

Спрямо август миналата година най-голям ръст отново отбелязва Tesla (+242,5%), която надвишава три пъти месечните си регистрации. Отлично се представят още Suzuki (+67,2%) и Volvo (+42,0%), докато сред групите, които продават най-много, сериозен ръст отчитат Volkswagen Group (+20,5%), Renault Group (+22,1%) и BMW Group (+17,9%). Единственият спад бе регистриран от Ford (-2,9%), докато Stellantis увеличава продажбите си с 6,3%.

Класация по продажби на производители за първите 8 месеца от 2023 година:

Volkswagen Group: 2 226 052 (+24,2%)

Stellantis: 1 450 361 (+4,3%)

Renault Group: 823 250 (+22,5%)

Hyundai Group: 748 588 (+3,7%)

Toyota Group: 584 956 (+12,1%)

BMW Group: 581 852 (+11,9%)

Mercedes-Benz: 451 985 (+7,7%)

Ford: 351 922 (+7,4%)

Tesla: 238 686 (+144,7%)

Nissan: 187 216 (+28,5%)

При марките, освен Tesla, отлично се представят Jeep (+94,6%), Smart с (+786,2% на базата на първите доставки на #1), Cupra (+76,5 %) и Lexus (+93,7%). Продажбите на Alfa Romeo също растат (+11,2%), докато Citroen (-4,8%), Lancia (-12,1%), Ford (-2,9%) и Jaguar (-21,7%) отчитат спад през август.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    #18, ти щом ще караш елктромобил ще си от по-умните по-прости, дето могат да извадят 50 000. А ние, дето наистина сме от по-простите, няма да караме нищо.
  • #15
    q ( преди 1 година )
    Чичо Го-шо си мисли че ще е като до сега - кеф ти бензинов шестак, кеф ти дизелов. Кеф то BMW кеф ти Мерцедес, на 15 години за без пари - доливаш масло и антифриз и весело пушиш по пътищата на родината. Най-вече в града за да дишат дечицата на воля. При 12% нови дизелови коли сега, след 10 години такъв дизелов шестак на 15 години ще е 50 000 минимум. За ценителите. Същото и с бензина 200 коня от 1.2 литра - живот на мотора и двете турбини макс 200 000 км. По-простите ше караме електромобили.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Явно наистина сме много изостанали от Западна Европа. Тия въобще не ги бърка да късат по 50-70 хил. евро и да са убедени, че са направили разумна покупка. Така, че докато има такъв ръст на продажбите, едва ли на пазара ще излезе електрическа кола за българи на заплата.
  • #13
    До 14 ( преди 1 година )
    Те електричките на ВАГ се продават но не с желания ръст от тях, за първото полугодие електромобилите им в Европа са с 68% ръст до 217К броя
  • #12
    Лудория ( преди 1 година )
    Имам бензинова кола. Зимата е супер. Сядам, завъртам ключа и паля. Проблеми нямам. За електрическите коли не знам как е - замръзване на колонка (САЩ), падат километрите с десетки проценти ( на бензин с около 15% падат километрите), не знам как е парното на електрическа кола, ама на бензин чакам поне минута и е дразнещо. Не харесвам подгрева... Те така. Това с манивелите е от 80-те на миналия век. Но то и тогаз така е било и с електрокарите - били са полюция в малките глави на младежите.
  • #11
    Мхм ( преди 1 година )
    Унтересно на ФВ електричките не се продавят и затварят заводи обаче тука имали цели 24% ръст какви ли коли са продали
  • #10
    PLAID ( преди 1 година )
    Принципно е кофти да припалваш бензин и дизел с манивелата, щото прикюфка, пририпа и те изчеластри.. после ходиш малко на пенджуек. А зимата на дизелака палиш долу под картера канче със спирт за горене, понеже маслото станало на грес. Има и една ръчна помпа на W123-йките клатиш-клатиш под капака да покАчи нафта - некой ако те види отстрани как си я приклещил чумата, ще рече че ти се е разхлопала дъската. Стигаш в работата с каскета и вониш на нефтохимик...
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    има клиенти които не им се чака и затова има готови произведени поръчани от дилъри по лична спецификация на продавача както и отказани поради някаква причина които са на практика автомобили за вторичния пазар
  • #8
    Турбо ( преди 1 година )
    Никога не сте купували нова кола.Работи се и по двата начина в България.Има вариант за поръчка,плащаш капаро и чакаш да тия доставят 3, 6, 9, 12 месеца.Имат и налични на склад,който се получават за седмица.Ти избираш колко ще чакаш.
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    Искаш да кажеш че те са вече има продадени 2 милиона пикапа така ли? Но ще ги регистрират през следващите пет години когато успеят да ги произведат? Вярно някой от нас говори глупости! Продажба се води, когато прехвърлиш собствеността на някой друг. Тоест автомобилът вече трябва да е произведен и излязъл от завода, а не само поръчан с платен депозит. Няма вариант да се води продажба нещо което все още не е слязло от конвейера.
fallback
Последни