Кой е най-неуспешният двигател, поставян на японски кросоувър? Трудно може да даде категоричен отговор на този въпрос, но един от претендентите, със сигурност, е моторът с турбокомпресор и междинен охладител Mazda L3-VDT, произвеждан от 2015 до 2013 г., категорични са експертите от изданието ZR. Те посочват основните проблеми на агрегата, който е поставян на някои модели на японския производител.
Проблеми на двигателя Mazda L3-VDT (ГАЛЕРИЯ):
LSPI ефект
Форсирания двигател с компресор е податлив на нискоскоростно предварително запалване на сместа в цилиндъра (LSPI - Low Speed Pre Ignition). Често повредата на мотора става при движение по магистрала с крейсерска скорост. Оборотите и скоростта на буталото в този режим са ниски, а натоварването на двигателя е под средното.
Форсирания двигател с компресор е податлив на нискоскоростно предварително запалване на сместа в цилиндъра (LSPI - Low Speed Pre Ignition). Често повредата на мотора става при движение по магистрала с крейсерска скорост. Оборотите и скоростта на буталото в този режим са ниски, а натоварването на двигателя е под средното.
Самозапалването обаче води до мощна детонация, която унищожава буталата. Решението в случая е използване на масла които предотвратяват LSPI, както и коригиране на фърмуера на блока за управление на двигателя.