Кой е най-неуспешният двигател, поставян на японски кросоувър? Трудно може да даде категоричен отговор на този въпрос, но един от претендентите, със сигурност, е моторът с турбокомпресор и междинен охладител Mazda L3-VDT, произвеждан от 2015 до 2013 г., категорични са експертите от изданието ZR. Те посочват основните проблеми на агрегата, който е поставян на някои модели на японския производител.
Проблеми на двигателя Mazda L3-VDT (ГАЛЕРИЯ):
Разход на масло
Промените в геометрията на цилиндъра провокират повишен разход на моторно масло. Най-добрата профилактика е по-честа смяна на маслото (независимо от препоръките на производителя) и използване само на качествени консумативи. И ако нивото на маслото падне под минимума, в системата навлиза въздух. Стига се до „маслен глад“, при който втулките на коляновия вал започват да се въртят. Това се случва при резки маневри и повишено натоварване на автомобила.
Промените в геометрията на цилиндъра провокират повишен разход на моторно масло. Най-добрата профилактика е по-честа смяна на маслото (независимо от препоръките на производителя) и използване само на качествени консумативи. И ако нивото на маслото падне под минимума, в системата навлиза въздух. Стига се до „маслен глад“, при който втулките на коляновия вал започват да се въртят. Това се случва при резки маневри и повишено натоварване на автомобила.