fallback

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .

Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.

fallback
  • #104
    MythBuster ( преди 1 година )
    Знам че ви е трудно да следите мисълта и трябва да ви обяснявам по две години за да разберете. Собствениците на фотоволтаични паркове ще изградят зарядни станции до тях. Каквото могат ще продадат на значително по-висока цена, отколкото им дават на борсата. 50 ст за киловатчас на бърза зарядна станция минимум 150 kW ще изгодно и за шофьорите. По този начин всички печелят. Само не разбрах вие какво против имате нулевите цени на тока от време на време и негодувате?
  • #103
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо - като се задържи цената дълго време толкова ниска, ще им е най-изгодно да хвата двама мургавелковци с щанги и да си вземат застраховката! То така се продава тоя ток на "зарядната станция"! Наливаш в кофата и ходиш го изливаш в зарядната! И тия със станциите са прости да плащат по 500лв за нещо за което другите плащат 8лв!Скоро ще ти пропаднат всички теории!Запомни ми думата!
  • #102
    MythBuster ( преди 1 година )
    А колкото до зарядните и печалбата, цяла България е осеяна с фотоволтаични паркове с мегавати мощност, на които ще им изкупуват тока все по-често на нулеви цени и като днес на 0,8 стотинки за киловатчас. Дали няма да им е по-изгодно вместо на 8 лв за мегаватчас, да го продават по 500 лв на зарядната станция на всеки който желае? Запомни ми думата. Скоро ще е!
  • #101
    MythBuster ( преди 1 година )
    Желаещи има, производство няма. Все още не са изпълнили поръчката дори на pepsi. А има още хиляди заявени камиони. Нали още от първите си мнения в тази тема точно това ви повтарям. Това е единственият проблем на този камион, като изключен детските болести които неминуемо ще има де, но нали затова са early adopters. Да платят по-високата цена на първите бройки и да са опитните зайчета, които ще покажат всички потенциални и реални проблеми на продукта, за да бъде подобрен при серийното производств
  • #100
    анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о,то няма желаещи да си купят електрокари,ти им построи зарядни с навеси, изчисли им печалбата.Буташ маслото яко,ама то не се долива.
  • #99
    MythBuster ( преди 1 година )
    Като има големи печалби ще има и много желаещи да изграждат мощни зарядни станции за камиони. А като станат много зарядните ще се създаде и конглокенция която ще свали цените и под 50 стотинки.
  • #98
    MythBuster ( преди 1 година )
    Така и трябва! Повечето собственици на Тесла се молят скоро и безплатните зарядни на Тесла да станат платени, за да могат да се поосвободят малко и да могат да ги ползват, че сега там постоянно е пълно с таксита които зареждат безплатно. Разбира се че се подигравах за левче за киловатчас, но дори при 50 стотинки за киловатчас, което излиза два пъти по-евтино отколкото да караш на дизел, както виждаш една колонка която зарежда тирове може да прави по 600 лв оборот на час с не малка надценка
  • #97
    Бай Петко ( преди 1 година )
    Откакто "безплатните" зарядни в МОЛа и Кауфланд станаха платени,взеха нещо да пустеят няма желаещи да зареждат.
  • #96
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 93. Не се притеснявай, ще покрият хилядите чакащи на опашка тирове с фотоволтаичен навес да стоят на сянка докато чакат седмица две за да минат. Да не се пържат на слънце шофьорите. И те хора! Тъкмо онези печалбари дето ще продават на левче, ще слагат всичкото яйце в чорбата и от 1200 лв 1200 ще са им чиста печалба. Даже ще продават ток на Русе, че толкова хиляди тирове знаеш ли колко площ за фотоволтаите са. Скоро анти електриците могат да ги изкарат и милиони тирове на моста на опашка!
  • #95
    Анонимен ( преди 1 година )
    МитЕ,къде е Ф1,къде е бензиностанцията за автомобили.Общото е само дебелината на маркуча.
fallback
Последни