fallback

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .

Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.

fallback
  • #134
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дал си ми и посоката русе е по-ниско от Капитан Андреево с 300м, така че камиона харчи по-малко. Елементарно! Пак те питам, колко според тебе харчи термопомпата за отопление или охлаждане? Твоя климатик с който си топлиш/охлаждаш дома колко харчи ? По-малък ли е от камионска кабина?
  • #133
    РУК ( преди 1 година )
    Теоретичко - нивото ми на образование нямаш капацитет да го осмислиш! Нивото ми на възпитание е спрямо отсрещаната страна, а спрямо теб дори се държа джентълменски!Емоционалната ми стабилност предполагам имаш опит да коментираш, като пациент на специализирани заведение, но пак не ти е специалност! Ще дадеш ли някакви практически данни или ще продължиш с теорийките?!
  • #132
    РУК ( преди 1 година )
    Теоретичко - в статията ти показват, че в зависимост от денивилацията за 800км дава отклонение от над 200км в пробега!Дал съм ти конкретни маршрути,виж денивилацията и ми сметни точния разход! Нали аз нищо не мога, а ти можеш! Какво ми смяташ теоретични 1kWh/км?!?В русенско като паднат температурите на -15 пак ли ще е толкова?! Смятай разхода за маршрута, дай ми на база на какво го смяташ, смятай броя зарядни, къде и с каква мощност да са!Нали можеш! Айде покажи, че можеш!
  • #131
    MythBuster ( преди 1 година )
    За 30 мин се зареждат 80% от батерията, тоест 720kWh. Тоест камиона ще трябва да дозареди за около 35-40 минути по пътя, за да стигне с 50% батерия до Русе. Така или иначе имат 45 минути ЗАДЪЖИТЕЛНА почивка на всеки 4,5 часа шофиране, а дори висене по опашките е шофиране. Оттук нататък можеш ни да сметнеш ?А дано, ама надали, като ти гледам нивото на образование и възпитание, както и емоционалната стабилност. Вярно крадецът вика дръжте крадеца
  • #130
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо - те не можеш да четеш моето момче!Аз казах, че през ГКПП Капитан Андреево минават средно 2700камиона.Не съм казал в една посока. С новата лента ще обработват още 600 на ден!Капацитета на ГКПП няма нищо общо с капацитета на ГКПП Дунав мост!Първо заради това стават задръствания и на второто.Второ от първото тръгват тиров за Калотина, Дунав мост 2 и т.н. И няма никакво значение в коя посоко ще се движат!Защото - а,изненада и трафика на обратно,също има нужда от зарядни!Айде смятай!
  • #129
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тоест НИЩО НЕ МОЖЕШ!?. Не знаеш как е, но не е така, нали? Първо данните ти не са вярни, защото максмалния капацитет който могат да обработи митница Русе е 1300-1400 камиона В ДВЕТЕ ПОСОКИ, а ти твърдиш, че само в едната всеки ден минават 2700 само от капитан Андреево. За най-лесно се смята по 1кWh/км, въпреки че е по-малко и при 350км разстояние, всеки камион ще изхарчи по 350kWh при пълен товар. 50% батерия са още 450kWh. Oбщо 800kWh.
  • #128
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо, хайде сметни ги де, моля те!Извинявай, че така се държах по-долу!Знам, че не трябва да се държим лошо с хората с ментални проблеми!Ама понякога забравям, че си такъв и си мисля, че просто си prost!Сметни ги тия зарядни! На Капитан Андреево колко, на Бяла колко, на Гърково, при Дунав мост! С твоите знания и ТЕОРЕТИЧНА подготовка, е 30 сек работа!
  • #127
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо ама не се опитвай да избягаш така де!Ами не знам колко енергия трябва! Не знам колко ще харчи камиона по трасето Свиленград - Хасково! Не го знам колко ще харчи по трасето Гурково - Велико Търново!Нищо чудно там да му трябва цялата батерия :-) :-) Не го знам колко ще му трябва на Беленския баир зимата като се заперпеля у преспите!Айде сметни ми колко ще му трябва! И на база на какво ще ги сметнеш!? Па аз ще ги умножа по 2700!Ама хайде сметни и зарядни - колко и къде,моля те!
  • #126
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо - смяташ ли още?! Да не ти се наложи рязко да излезеш от идеалния си свят! Айде ще те улесня, не смятай!Толкова си ограничен, че даже не можеш да осъзнаеш, че много преди масовия международен транспорт да стане на батерии, 90% от транзитния трафик през България ще е качен на влакове и изобщо няма да има нужда от тези зарядни които се опитваш да насмяташ в момента!Мале,толкова си ограничен по много теми,а се опитваш да се изкараш, че разбираш от всичко!А ти от нищо не разбираш!
  • #125
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако знаеш колко енергия трябва за 2700 камиона, какво те затруднява да си сметнеш зарядните? Дай да видим докъде опря да помагам? Ама не си и почнал, нали? Защо то ако беше сметнал нямаше да говориш такива глупости. Колко енергия им трябва?
fallback
Последни