fallback

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .

Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.

fallback
  • #114
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusteчо - стани от тоя диван,остави си телефона,забрави теорииките си и излез да видиш живия живот!Под всяка статия има по 50 твои мнения, писани от сутрин до вечер! Ти нямаш време да живееш истински живот, нямаш време да си провериш и една от теорииките на практика! Честно, много тревожно е това!Зависим си да спориш с хората и да си налагаш мнението!Губиш си почти цялия ден в това!Вземи мерки! Не се шегувам! Не си добре! Това си е болестно състояние!
  • #113
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти колко мислиш че струва една зарядна станция? Alpitronic HYC 300 prices:1 x 75kW power module (75kW output). 47 000 eur2 x 75kW power modules (150kW output) 61 999 eur3 x 75kW power modules (225kW output) 76 899 eur4 x 75kW power modules (300kW output) 86 999 eur
  • #112
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо - важното е, че го знаеш, това е първа стъпка да се лекуваш!Има, ама не са толкова колкото ти се иска!И пак - "теоретична"...На теория си много силен!На практика си кръгла нула!А за камионите - сам казваш по долу - 100мили. електрическите камиони са хубаво нещо, но силно ограничени от към пробег и условияt на пътя!Статията го доказва.А ти коментираш ТИРовете при Русе, дето тръгват от Истанбул, Адана, Измир и стигат до Полша, Молдова, Украйна! Това не са 100 мили!Ползвай Google Maps!
  • #111
    ВОЛТ ( преди 1 година )
    Т.е като планирам пътуване с ел. автомобил, трябва да знам не само къде има зарядни ама и дали ще има достатъчно слънцегреене в регионите през които минавам, за да ползвам зарядните до фотоволтаиците?И пътя ми няма да е от точка А до точка Б, ами от точка А през фотоволтаик Б, фотоволтаик С и точка Е.Няма значение,че ще се отклоня 40-50км да зареждам на зарядните до фотоволтаиците!Важното е да подкрепим тази иновативна идея!Аз съм ЗА!И всички колеги от психодиспансера Карлуково са ЗА!
  • #110
    анонимен ( преди 1 година )
    няма по голяма глупост от това да носиш тонове енергията със себе си затова има електрически влакове няма рабата на смени изпреварния заспиване зад волана катастрофи но явно на някой не му е изгодно да се развива жп транспорт
  • #109
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не съм наред! От къде ли пък ми дойде на ум, че има дори теоретична възможност до фотоволтаичните централи да има някакъв път. Вероятно няма нито една такава в България.
  • #108
    РУК ( преди 1 година )
    Я пак обясни - собствениците на волтаични паркове, дето са инвестирали една камара пари в тях,ще инвестират още една камара пари в зарядни, и още една камара пари в ония мегаватовите батерии, за да ти предложат на тебе да си зареждаш на ниска цена, па те да не продавали на свободния пазар, ми едни мегаватови паркове ще поддържат някаква зарядна, за зор заман, някой да дойде на ефтинийка да си зареди между Гурково и Казанлък например,а не да бичи по магистрала Тракия!Евала мозък!
  • #107
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо - ти наред ли си с главата бе?!Собственицте на фотоволтаици щели да изградят станции до тях!Къде до тях?! Тя една заредна да се зарежда на нея трябва да е на удобно място!Не на нивата зад оня баир!Трябва да има постоянно напрежение!При дъжд,слънце, вятър, вечер, пълнолуние!Ще впрегнеш мегаватов парк е една зарядна ли и ще те излезе кяра?!Или ЕРПто ще ти допълва мощността като у вас, ама на каква цена!Кои милиони батерии?!Тия от рециклираните киловати от които ще се правят мегавотви
  • #106
    MythBuster ( преди 1 година )
    Нещо за камиони замлъкнахте? Обяснете защо няма да станат електрическите камиони, че се на камък удря те с предположенията
  • #105
    MythBuster ( преди 1 година )
    А цената на тока варира в широки граници във рамките на едно и също денонощие. Ако по обяд беше 8 лв за мегават час, преди малко беше 289 лв за неговата част, А утре вечер по същото време ще е 320 лв за мегаватчас. Когато цените се задържат ниски, както са инвестирали милиони във фотоволтаици, ще си защитят инвестициите с инвестиране на още милиони в батерии, за да продават на най-високата възможна цена през денонощието. А тази цена се знае за повече от 24 часа напред.
fallback
Последни