fallback

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .

Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.

fallback
  • #94
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абе Русе, смяташ ли че всички сте толкова глупави та нито един русенец няма да реши да направи една зарядна станция за тирове, на която да продава по 1200 киловатчаса на час по- левче, защото е монополист и тировете нямат избор? Ето ти едни 1000 лв на час и 24 000 лв на денонощие чиста печалба от хилядите тирове, които минават на денонощие покрай вас. Даже докато стоят на опашката ще пълнят батерията от пълно до празно по два-три пъти на денонощие според антиалектриците, че щяла да свършва.
  • #93
    Анонимен ( преди 1 година )
    Като се закачат 10 Тесли на зарядните и в Русе крушките ще започнат да примигват като в дискотека.
  • #92
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ами да сметнем колко струва 1 тон чипс и pepsi с "еднаква цена" като гледам с еднаква цена са 125 гр чипс и 2,5 л pepsi - средно около 2,50лв на едро от склад. В един тон имаме 400 броя pepsi, които струват 1000 лв и 8000 бр чипс които струват 20 000 лв. Но Пепи си правят големи отстъпки на складовете, тоест цената на пепсито е значително под 1 000 лв. Ако трябва да превозиш 10 тона товар на 1 000 км за 1000 лв, пепсито ще се оскъпи с 25 ст, а чипсът с 1,25 стотинки. Виждаш ли разлика или няма
  • #91
    Русенец ( преди 1 година )
    В Русе от 120 квт по мощна станция няма.Ще чакаш часове за 1000 квтч батерия на Семи.
  • #90
    rand238 ( преди 1 година )
    Не съм толкова надълбоко в бизнеса с чипсове и безалкохолни, но малко ме съмнява себестойността на чипс да е 20 пъти по-висока от тази на пепси.Базов гугъл сърч показва, че себестойността е горе-долу еднаква за двулитрова бутилка и пакет чипс. Обема също е сходен, въпреки че може би чипса е леко по-обемен. Т.е. основния фактор би бил теглото, който със сигурност е в полза на чипса. Дали това означава, че трябва да правят заводи за бутилиране на всеки 160км, за да са на печалба - съмнявам се.
  • #89
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дяволът наистина е в детайлите. Заводи за бутилиране на pepsi се правят за транспортиране на максимум 100 мили, защото иначе става скъпо. И с дизеловите камиони ги карат на толкова. Да не мислиш че ги карат на 1 000 км? Себестойността на товара на един напълно натоварен камион с чипс е поне 20 пъти по-висока от себестойността на напълно натоварен с pepsi камион. Процентът печалба също е по-висок при чипса, така че си заслужава да го транспортират на по-дълги разстояния.
  • #88
    rand238 ( преди 1 година )
    Както винаги дяволът е детайлите (товара в случая), каквито тук абсолютно липсват. Ето нещо от по-рано: PepsiCo Vice President Mike O'Connell stated that the Semis can haul Frito-Lay food products for around 425 miles (684 km), but for heavier loads of sodas, the trucks will do shorter trips of around 100 miles (160 km).Т.е., 800км без проблем ще ги прави натоварен с чипс. С Пепси обаче, само 160км.
  • #87
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не закъснях! Бисера вече е готов. Пълнят камионите с маркучи от Формула 1 за да не ги изпреварят електрическите камиони. Кажи сега сметна ли, ако онази двойка кара с 80 км средна скорост, колко километра ще измине повече в сравнение с дизеловият камион който се движи със 70 км в час? Това може да го сметне всеки петокласник А ти си пишеш инженер, най-добрия в града на който са му задържали заплатата същата вместо да му я намаляват, понеже няма работа!
  • #86
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти защо реши, че шофьорите прекарват по-малко от 260 работни дни в камионите ? На практика прекарват повече, но нямат право да ги шофират защото имат задължителни часове от денонощието за почивка както и задължителни часове почивка всяка седмица. Да не мислиш че собственика ще изпрати шофьор от тук в Германия, за да кара камиона в почивния ден на другият шофьор. Вярно нижеш Бисер след Бисер след Бисер след Бисер след Бисер. Как да не се забавлява човек да си пише с тебе! Давай следващия?
  • #85
    Анонимен ( преди 1 година )
    МитЕ,виждал ли си как се пълни болид от Ф1?С едни дебели маркучи и пълнят резервоара за 10 секунди.Стандартен камион е с 500 литра резервоар и се пълни за по малко от 10 минути.
fallback
Последни