"Това, което показахме днес, не е нищо по-малко от бъдещето на BMW, и бъдещето на автомобила такова, каквото го виждаме ние", казва ни Питър Нота, шефът на BMW по продажбите, само час след като компанията е представила в Мюнхен своята футуристична Vision Neue Klasse.
"С този концепт искаме да очертаем в каква посока поема BMW в цялата тази трансформация към електрическо задвижване и дигитализация. И го правим от много силна позиция. Марката BMW е номер едно в глобалния премиум сегмент с голям аванс. Освен това увеличаваме пазарния си дял на много световни пазари", добавя Нота.
12 въпроса към Питър Нота, шефа по продажбите на BMW (ГАЛЕРИЯ):
- Те заслужават добре да проучим възможностите. Но нямаме достатъчно яснота каква ще е себестойността им и доколко може да се увеличи мащабът на производство. Трябва да научим това. От останалите технологии, ние предпочитаме водородните горивни клетки. Вече имаме малка флотилия водородни iX5 по пътищата. До края на десетилетието очакваме да предложим сериен водороден модел. Това има смисъл, защото много икономики в Европа ще разчитат на водорода като носител на зелена енергия в бъдеще. Освен това горивните клетки означават много по-малка батерия в колата, а това на свой ред значи по-малка нужда от суровини. Водородът е особено подходящ за по-големи и по-тежки автомобили.