"Това, което показахме днес, не е нищо по-малко от бъдещето на BMW, и бъдещето на автомобила такова, каквото го виждаме ние", казва ни Питър Нота, шефът на BMW по продажбите, само час след като компанията е представила в Мюнхен своята футуристична Vision Neue Klasse.
"С този концепт искаме да очертаем в каква посока поема BMW в цялата тази трансформация към електрическо задвижване и дигитализация. И го правим от много силна позиция. Марката BMW е номер едно в глобалния премиум сегмент с голям аванс. Освен това увеличаваме пазарния си дял на много световни пазари", добавя Нота.
12 въпроса към Питър Нота, шефа по продажбите на BMW (ГАЛЕРИЯ):
- Преди всичко нека кажа, че ние сме една от най-успешните компании в областта на електромобилите. Ние сме за използването на множество технологии, но в същото време, ако ни сравните с по-старите конкуренти, сме най-добри в електрификацията. Тази година ще постигнем 15% дял на електромобилите от общите продажби. А в Китай - много конкурентен пазар в тази област - за първата половина на 2023 сме продали повече електромобили от Mercedes и Audi, взети заедно. Така че сме много сериозни за електромобилите с батерии. Но също така смятаме, че е мъдро да си оставим и други опции, що се отнася до технологии. Това включва и синтетичните горива, които са особено подходяща възможност за съществуващия автомобилен парк. Не непременно за новите коли, но за съществуващия парк - със сигурност.