IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Германия разграбват електромобили преди края на екологичния бонус

Електрическият VW ID.4 изпреварва през август Golf за първото място при продажбите от корпоративни клиенти

Прекратяването на екологичния бонус за автомобилите в Германия в началото на септември стимулира покупките на електромобили от корпоративни клиенти през август, като в топ 10 на най-популярните модели попадат четири, задвижвани изцяло с електричество.

 

VW ID.4


Пазарният лидер Volkswagen, който през последните седмици изпитва сериозни затруднения в производството в своите германски фабрики, отново се възползва от ресурсите си: електрическият ID.4 на базираната във Волфсбург компания успя да изпревари VW Golf за първото място в подреждането на най-продаваните модели в Германия за август с 3273 регистрации спрямо 2634 продажби преди година.

По отношение на растежа при продажбите регистрациите лидер през миналия месец е Smart Fortwo, който отчита 1958-процентно увеличение на търсенето до 782 продажби спрямо 38 продажби през същия месец на 2022 г. Той е следван от електрическия EQA на Mercedes-Benz с ръст от 977% до 1066 броя спрямо 99 броя преди година. Трети е Volvo XC40 със 780-проценнто увеличение на регистрациите до 519 броя спрямо 59 броя година по-рано. Следва друг изцяло електрически модел – Mercedes EQE – с 681% ръст на продажбите до 367 броя спрямо 47 броя преди година.

Пети е Renault Megane E-Tech с 668-процентно увеличение на регистрациите до 737 броя спрямо 96 броя през август 2022 г. На шесто и седмо място са съответно Kia EV6 и Cupra Born, чиито продажби растат с 595% и 499% до съответно 771 броя и 2329 броя. На осма и девета позиция са Opel Zafira Life и Tesla Model 3, като увеличението за първия достига 497% до 185 броя, докато при втория то е 471% до 977 продажби. На десетото място се нарежда Renault Twingo с 470-процентно увеличение на регистрациите до 393 броя.

 

Продажби на корпоративни клиенти в Германия.

Класация на моделите, които отчитат най-голям ръст на регистрациите на пазара на корпоративни клиенти в Германия през август.

Opel стагнира на пазара на корпоративни клиенти

Където има победители, има и губещи. Въпреки доброто представяне на EQE и EQA регистрациите на EQS на Mercedes се свиват през август с 11,8% на годишна база, докато тези на EQC отчитат 50,4-процентен колапс. Същото важи и за MG Marvel R  и DS 3, където регистрациите се понижават съответно с 19,4% и 78 на сто.

Въпреки това по-голяма част от автомобилните компании успяха да се възползват от изтичането на федералните стимули, генерирайки допълнителни продажби през август. Единствено Opel, сред всички марки на Stellantis, задържа миналогодишното ниво на регистрации от корпоративни клиенти.
Като цяло регистрациите на нови електромобили от търговски купувачи се увеличават до над 38 600 броя през предходния месец.

„Скокът в регистрациите на електромобили през август показва, че търговските автопаркове се интересуват от електрическо задвижване, което обаче трябва да бъде финансово жизнеспособно“, коментира данните анализаторът на Dataforce Бенджамин Кибиес. „Между септември и декември регистрациите на електромобили от корпоративни клиенти ще намалеят значително и ще се възстановят постепенно едва през 2024 г.“, добавя той.

Но въпреки очаквания спад Кибиес смята, че делът на колите с електрическо задвижване ще продължи да расте от общите търговски регистрации, като към момента електромобилите представляват 7% от общия пазар на корпоративни клиенти в Германия. Според проучване на Dataforce във всеки втори германски търговски автопарк вече може да бъде срещнат електрически автомобил.

 

 

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Гостенино, за пореден път повтаряш моите думи като свои, а след това започваш да ми обясняваш как не съм прав, въпреки че си на моето мнение. Какво точно искаш да докажеш такъв случай? Всички знаем че си нямаш собствено мнение и затова не можеш да отговориш и на елементарни въпроси Какво искаш да кажеш. Цялата ти теза винаги е било че другия не е прав, каквото и да каже без даже да си го изслушал или да си разбрал какво ти казва.
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Да се върна на турбо. Дори да направят пробегът 500 км и пет минутно зареждане и да запазят цената, разликата пак си остава 42 000 лв, което означава че ще пестиш по-малко от 3 000 лв на година и ще избираш разликата след 14 години, А ти сменяш автомобили на 10. Такава баничарка ще е подходяща за хора които си карат нормално и имат нормален разход от 6-7-8 l на 100. Тогава те ще пестят по 5 -6 хиляди лева на година. Подходяща е също за хора, които въртят по повече километри.
  • #17
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    До 12.Колега,карай си дизела и не се занимавай с глупости.Като се подпали електричката,ще се чудиш кое първо да спасяваш,себе си или стоките които превозва.Тесла ги продават с одеалце,да се загъваш и да не настинеш на зарядката че много вятър духа от перките.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Гостенино, и тук ли се изходи? Как да му го препоръчам като не му върши работа. За разлика от вас аз не мога да препоръчам на абсолютно всички да си купуват 10-годишни бензинови тойоти за 10 000 лв, защото са най-добрия автомобил на света и се подходящи за всички, нито пък ще им препоръчам дизелови баничарки защото са най-подходящи за всички. Лично на теб бих ти препоръчал по-евтин автомобил който може да си позволиш, за да ти стигат парите за интернет за YouTube. При турбо всичко е окей.
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Турбо, колко пъти да ти обясня, че това недоразумение на което все казваш електрическа баничарка и постоянно сравняваш цените е просто една подигравка и *** което "да доказва" , че електромобилите не стават за нищо. Твоя колега по колко градско върти на година? Едва ли прави и 10 000 км годишно. На нощна се зареждат за 300 лв. При разход 4,5 и 3 лв за нафта, ти ще изхарчиш 1350 лв. Тоест за да му излезе по-евтино на ток ще трябва да я карам 42 години, за да спести 42 000 лв. Пак помисли?
  • #14
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    До 6.Таралесльо,препоръчай на Турбо да си купи Тесла киберкашон.Вече колко години ги отлагат и все ги чакаме.
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Истината е, че ако ги няма изкуствените стимули за закупуване на електрокар, никой нормален няма да си вземе подобно нещо. Държавни регулации, бонуси, стимули, закони и яростно прокламиране и налагане на нещо, което е с много противоречива екологичност. Не ви ли прилича на ваксините как ги налагаха и затварянията. Абсолютно същите методи на заставяне и принуждение. Едни и същи хора ги правят тези дивотии и повярвайте ми не е за ваше добро. Те не мислят за вас, като за хора,а като биологична маса
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Ако вдигнат пробега от 200 км реални до към 500 и подобрят скоростта на зареждане до десетина минути,ще се получи.Сега с до 50 квт зареждане и 50 квтч батерия ще чакам 1 час на бърза зарядна.Интересното е,че колегата с електрическата баничарка минава повече от обещаните 280 км с едно зареждане,но в града т.е. това е една много добра баничарка за разнос на стока в града и му излиза евтино на ток.
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Съветвах се с теб,тесльо за което съм много благодарен.Дизеловата баничарка за 48 х.лв е без алтернатива засега, електрическата отиде към 90 х.лв.Може би след като се изравнят цените и това ще стане.
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Мда. Бай *** още не е рабрал, че скоро солари+батерии ще е по-евтино решение от свързването с енергото, въпреки големите мощности, които трябва да се изградят заради зимното слънце. И освен по-евтино, е по-сигурно и по-автономно. Бизнесът е готов да изнвестира малко пари, за да си гаранатира ниска и КОНСТАНТНА цена, а не да смуче мазния газ на диктатора-джОдже. Единственият проблем в момента е недостигът на батерии. На Тесла Мегапак-ът е разпродаден за години напред.