IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Германия разграбват електромобили преди края на екологичния бонус

Електрическият VW ID.4 изпреварва през август Golf за първото място при продажбите от корпоративни клиенти

Прекратяването на екологичния бонус за автомобилите в Германия в началото на септември стимулира покупките на електромобили от корпоративни клиенти през август, като в топ 10 на най-популярните модели попадат четири, задвижвани изцяло с електричество.

 

VW ID.4


Пазарният лидер Volkswagen, който през последните седмици изпитва сериозни затруднения в производството в своите германски фабрики, отново се възползва от ресурсите си: електрическият ID.4 на базираната във Волфсбург компания успя да изпревари VW Golf за първото място в подреждането на най-продаваните модели в Германия за август с 3273 регистрации спрямо 2634 продажби преди година.

По отношение на растежа при продажбите регистрациите лидер през миналия месец е Smart Fortwo, който отчита 1958-процентно увеличение на търсенето до 782 продажби спрямо 38 продажби през същия месец на 2022 г. Той е следван от електрическия EQA на Mercedes-Benz с ръст от 977% до 1066 броя спрямо 99 броя преди година. Трети е Volvo XC40 със 780-проценнто увеличение на регистрациите до 519 броя спрямо 59 броя година по-рано. Следва друг изцяло електрически модел – Mercedes EQE – с 681% ръст на продажбите до 367 броя спрямо 47 броя преди година.

Пети е Renault Megane E-Tech с 668-процентно увеличение на регистрациите до 737 броя спрямо 96 броя през август 2022 г. На шесто и седмо място са съответно Kia EV6 и Cupra Born, чиито продажби растат с 595% и 499% до съответно 771 броя и 2329 броя. На осма и девета позиция са Opel Zafira Life и Tesla Model 3, като увеличението за първия достига 497% до 185 броя, докато при втория то е 471% до 977 продажби. На десетото място се нарежда Renault Twingo с 470-процентно увеличение на регистрациите до 393 броя.

 

Продажби на корпоративни клиенти в Германия.

Класация на моделите, които отчитат най-голям ръст на регистрациите на пазара на корпоративни клиенти в Германия през август.

Opel стагнира на пазара на корпоративни клиенти

Където има победители, има и губещи. Въпреки доброто представяне на EQE и EQA регистрациите на EQS на Mercedes се свиват през август с 11,8% на годишна база, докато тези на EQC отчитат 50,4-процентен колапс. Същото важи и за MG Marvel R  и DS 3, където регистрациите се понижават съответно с 19,4% и 78 на сто.

Въпреки това по-голяма част от автомобилните компании успяха да се възползват от изтичането на федералните стимули, генерирайки допълнителни продажби през август. Единствено Opel, сред всички марки на Stellantis, задържа миналогодишното ниво на регистрации от корпоративни клиенти.
Като цяло регистрациите на нови електромобили от търговски купувачи се увеличават до над 38 600 броя през предходния месец.

„Скокът в регистрациите на електромобили през август показва, че търговските автопаркове се интересуват от електрическо задвижване, което обаче трябва да бъде финансово жизнеспособно“, коментира данните анализаторът на Dataforce Бенджамин Кибиес. „Между септември и декември регистрациите на електромобили от корпоративни клиенти ще намалеят значително и ще се възстановят постепенно едва през 2024 г.“, добавя той.

Но въпреки очаквания спад Кибиес смята, че делът на колите с електрическо задвижване ще продължи да расте от общите търговски регистрации, като към момента електромобилите представляват 7% от общия пазар на корпоративни клиенти в Германия. Според проучване на Dataforce във всеки втори германски търговски автопарк вече може да бъде срещнат електрически автомобил.

 

 

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Маршрута София Варна не съм го минавал.Пътувам редовно до София,но не от Варна." Знам че не го пътуваш от Варна до София и тръгваш от междинна точка по изказванията ти, но пък със сигурност си ходил както до Варна така и до София и можеш да предположиш колко ще е времето за пътуване като събереш тези две времена. Кажи поне за колко време минаваш например Търново- София или от която и да е друга точка на маршрута до София?
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пък и колегата ти ако я купил за 70 000 лв, разликата е 20 000 а не 40 000 лв и в такъв случай разликата се избива не за неприемливите 14 години, а само за 7 години, което е приемливо, ако ще я кара 10 години като тебе.
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Смяташ ли че баничарка с 500 км пробег и 10 минутно зареждане за 60 или дори 70 000 лв няма да ти е по-изгодна отколкото дизелова баничарка за 50 000 лв при твоите минимум 30 000 км пробег годишно? Защо би чакал да се изравнят цените?
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Чакай да видя правилно ли съм те разбрал? Първоначално разбрах от коментар 11"Дизеловата баничарка за 48 х.лв е без алтернатива засега, електрическата отиде към 90 х.лв.Може би след като се изравнят цените и това ще стане."Коя електрическа баничарка ще стане ако е на същата цена от 48 000 лв? Тази на колегата ти или онази с 500 км пробег? Защо смяташ че баничарката на колегата ти нямаше да е изгодна за градско шофиране на тази цена?
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    До 15.Колегата с електрическата баничарка я купи за около 70 х.лв преди 1 или 2 години. Той вече е осъзнал,че се е прецакал и реши да си я кара градско.
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    До 21.Точно така е,Гост ме е разбрал правилно,тесльо.Прочети коментари 11 и 12 заедно, единия е продължение на другия.Маршрута София Варна не съм го минавал.Пътувам редовно до София,но не от Варна.
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Всъщност имам един въпрос към двамата. За колко време изминавате разстоянието Варна- София? Това не е въпрос който съдържа лична информация която да криете, така че ако въобще разполагате с автомобил и шофьорска книжка, би трябвало да знаете отговора и няма причина да криете тази информация.
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но най-вече ми кажи с кое точно от написаното не си съгласен И какво е твоето мнение ако въобще имаш такова По някакво чудо?
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Посочи ми точно къде говори за еднакви цени в това мнение, което коментирам:Ако вдигнат пробега от 200 км реални до към 500 и подобрят скоростта на зареждане до десетина минути,ще се получи.Сега с до 50 квт зареждане и 50 квтч батерия ще чакам 1 час на бърза зарядна.Интересното е,че колегата с електрическата баничарка минава повече от обещаните 280 км с едно зареждане,но в града т.е. това е една много добра баничарка за разнос на стока в града и му излиза евтино на ток.
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 15.Таралесльо пак не четеш.Колегата турбо ти говори за времето когато цените се изравнят.Този с баничарката на ток вече се е набутал и за него спасение няма.