IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Германия избухна скандал за номерата на ретро-коли

Властите твърдят, че губят 170 млн евро годишно от данъци

Федералната сметна палата на Германия обяви, че губи около 170 млн евро годишно приходи от данъци на превозни средства. А причината са все повечето номера, завършващи с буквата „H”. С нея се обозначават ретро-коли (олдтаймери), които са произведени преди повече от 30 години.


номера Германия


Според Автомобилният клуб на Германия (AvD) обаче, изявленията на Сметната палата не се основават на действителни данни. В случая икономистите са използвали „квалифицирана оценка“ на Главна дирекция на митниците. Съответно, тя не бива да бъде приемана, тъй като подобни оценки почти винаги съдържат значителни неточности.

Освен това, няма яснота кои автомобили с „H” накрая на номера се използват всекидневно и кои наистина са културни ценности (възможността за регистрирани на такива коли беше въведена през 1997 г., като целта е да се запази културното наследство на Германия, част от което си именно по-стари автомобили).

Експертите от AvD са категорични, че „е недопустимо федерален орган да оперира с оценки и предположения и да участва в пропагандна кампания , инициирана от определени политически кръгове срещу автомобила като цяло и срещу класическите автомобили в частност“.

Собствениците на автомобили, регистрирани по този начин, плащат фиксиран данък от 191,73 евро на година, независимо дали става въпрос за коли, камиони, трактори, кемпери или ремаркета. Когато е въведен този закон, властите са очаквали от него да се възползват 135 000 автомобила. Сега техният брой обаче надвишава 400 000.

Проблемът от гледна точка на властите е, че подобно данъчното облагане се прилага и за превозни средства, които се използват като нормално транспортно средство в ежедневния трафик. Поради значително по-високите емисии на замърсители от по-старите превозни средства, подобно нещо противоречи на целите на политиката на федералното правителство в областта на климата.

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Целта на вдигането на данъка е да те откаже от това да притежаваш твоята стара и да си вземеш няква нова със стандарт евро 6
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ретро коли ( преди 1 година )
    В Кипър когато автомил навърши 30г.има възможност да се регистрира като класик Кар.Данъка е 35процента от сумата която се е плащала до момента плюс повече не се минава технически преглед,но преди да се регистрира като класически се минава специален преглед!Автомобила трябва да е в заводско състояние,дори и радиото ако е сменяно те карат да сложиш оригинално.Аз имам такъв автомобил и на прегледа ме накараха да си махна стикерите.Имах 2-3 по таблото и огледалата
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пропов ( преди 1 година )
    Намесихте застраховката, ама дори не уточнявате каско пълно или частично, само гражданска ли е и т.н.т. Айде сега и Тесла да намесим та да стане кашата и скандала пълен. Говори се за пътен данък. Нищо друго. Застраховката е пряко свързана с цената на колата, данъкът с други параметри като мощност, кубатура, Евро Х и прочее. Не мешайте алкохола с ракия. Става облак и край.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 1 година )
    Да в Германия и по цяла Европа се правят облекчения за регистрация на Ретро МПС У нас ако документите са изгубени не е възможно да се регистрира МПС карат го в Германия примерни и след регистрация обратно у нас.Тъжна процедура.Губин национална памет..Дасе промени закона.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гошко ( преди 1 година )
    Значи първо сумата е вярна. Коли преминали 30г. могат да се възползват от тези номера но си има изисквания. Трябва да имаш гараж и това да ти е втори автомобил имаш също така и 10 000км на година пробег. Тези Номера се ползват най често при по големите двигатели на коли над 30г и за дизели. *** реален пример Bmw e30 със 118к.с. е с данък далеч по нисък от 191 и застраховка му е нищожна реално не си струва номер с "H" но ако имаш Audi 100 2.8 euro 1 с данък + 600 за 170к.с. нещата са други ...
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    14, нещо не ми се връзва пълно каско, за 2 коли само да е 1100Е, независимо, че си чист и си на висока СФ-класа. Аз съм 20г без ПТП, имам застраховани 2 коли на мое име (произведени 2015 и 2019) и само ГО+Частично каско е 500Е на кола. За пълно искаха по 800Е/кола. Единствено е да си много високо собстено участие, и по стари коли..
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Който иска да си изчисли данъка на МПС-то за Германия да пусне в търсачката следното: Kfz -Steuer-Rechner да въведе данните и ще му го сметне. Става за секунди. В България данъка е доста висок спрямо немския. Даже бас съм печелил, като казах на един приятел, че плащам 36 евро данък за кола среден размер. Той ми се изсмя и каза, че не е възможно. Хванахме се на бас и го спечелих.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На едната ми кола хибрид данъка е 36 евро на година 1.8 мотор 136 к.с., а на другата е точно 100 евро пак хибрид с мотор 2.5 мотор и 222 к.с.. Имам мотоциклет 750 куб.см. с данък 55 евро. Така, че данъка ми е под 200 евро на година за 3 превозни средства. Каското също са ми много ниски, защото имам 25 г. зад волана без нито една катастрофа. Мен са ме удряли няколко пъти, но аз никога. Пълното каско за година на трите МПС е малко над 1100 евро. Някои плащат за 1 кола толкова и то не каско, а ГО.
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Абсолютни глупотевини! В повечето провинции данъкът е около 6-7 евро за 100 кубика обем на двигателя. Ако, примерно сте с 2000 куб.см., плащате 120-140 евро годишен данък. Гражданската е между 600 и 1000 евро. Държавата без данък е Чехия. Там той е включен в цената на горивото. Не караш-не плащаш. Караш малко-плащаш малко. Караш много-плащаш много.
  • #10
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Данъка на колата в Германия не е висок, но пък застраховката е страшно висока. И ако имаш катастрофи ти я вдигат моментално. Дори има хора на които никоя застрахователна компания не желае да сключи застраховка, защото са извършили много произшествия и е твърде рисковано да бъдат застраховани. А без застраховка няма как да регистрираш и караш кола. Бонус е когато имаш голям стаж зад волана и нямаш катастрофи. Всяка година ти намаляват застраховката, което е стимул да караш добре.