Според биографа на Илон Мъск - Уолтър Айзъксън, главният изпълнителен директор на Tesla е толкова обсебен от идеята за роботакси, че многократно налага вето върху идеята за създаване на електрическа кола на стойност под 25 000 долара.
Илон Мъск вярва, че собствениците на Tesla ще печелят повече от 30 000 долара годишно, като изпращат колите си да превозват хора без шофьор. Той вярва, че такситата-роботи в крайна сметка ще премахнат необходимостта хората дори да притежават автомобили.
„Хората ще говорят за този момент след сто години. Без огледала, без педали, без волан. Това е продуктът, който ще направи Tesla компания с оборот от десет трилиона долара", убеден е милиардерът-
В продължение на почти година Илон Мъск и останалата част от екипа са обсъждали дали да играят на сигурно и да се съсредоточат върху създаването на евтина електрическа кола или да построят кола, която е наистина безпилотна. Работата е там, че не всички юрисдикции могат да одобрят самоуправляваща се кола без традиционни контроли.
Повечето от инженерите на Мъск настояват за по-безопасен, традиционен вариант. Те имат по-реалистична представа колко време ще отнеме FSD технологията на Tesla да бъде напълно готова.
„Ако тръгнем по пътя без волан и FSD не е готова напълно, няма да можем да ги пуснем на пътя “, е казал дългогодишният главен дизайнер на Tesla - Франц фон Холцхаузен, на Мъск през август 2022 г.
Дизайнерът предлага да се направи кола с волан и педали, които след това могат лесно да бъдат премахнати. Мъск обаче беше категоричен: „Без огледала, без педали, без волан. Поемам отговорност за това решение."
Подчинените му са започнали да се съпротивляват, а Мъск казал следното: „ Нека поясня. Тази кола трябва да бъде проектирана като истински робот такси. Възнамеряваме да поемем този риск. Ако не успеем, вината ще е моя. Но ние няма да проектираме някакви бюджетни автомобили, а ще се съсредоточим върху изцяло автонома кола."