fallback

Мъск изчисли, че бъдещите собственици на Tesla ще печелят 30 000 долара на година

Новата фикс-идея на шефа на Tesla е автомобил без огледала, без педали и без волан

Според биографа на Илон Мъск - Уолтър Айзъксън, главният изпълнителен директор на Tesla е толкова обсебен от идеята за роботакси, че многократно налага вето върху идеята за създаване на електрическа кола на стойност под 25 000 долара.

Илон Мъск вярва, че собствениците на Tesla ще печелят повече от 30 000 долара годишно, като изпращат колите си да превозват хора без шофьор. Той вярва, че такситата-роботи в крайна сметка ще премахнат необходимостта хората дори да притежават автомобили.

„Хората ще говорят за този момент след сто години. Без огледала, без педали, без волан. Това е продуктът, който ще направи Tesla компания с оборот от десет трилиона долара", убеден е милиардерът-

В продължение на почти година Илон Мъск и останалата част от екипа са обсъждали дали да играят на сигурно и да се съсредоточат върху създаването на евтина електрическа кола или да построят кола, която е наистина безпилотна. Работата е там, че не всички юрисдикции могат да одобрят самоуправляваща се кола без традиционни контроли.

Повечето от инженерите на Мъск настояват за по-безопасен, традиционен вариант. Те имат по-реалистична представа колко време ще отнеме FSD технологията на Tesla да бъде напълно готова.

„Ако тръгнем по пътя без волан и FSD не е готова напълно, няма да можем да ги пуснем на пътя “, е казал дългогодишният главен дизайнер на Tesla - Франц фон Холцхаузен, на Мъск през август 2022 г.

Дизайнерът предлага да се направи кола с волан и педали, които след това могат лесно да бъдат премахнати. Мъск обаче беше категоричен: „Без огледала, без педали, без волан. Поемам отговорност за това решение."

Подчинените му са започнали да се съпротивляват, а Мъск казал следното: „ Нека поясня. Тази кола трябва да бъде проектирана като истински робот такси. Възнамеряваме да поемем този риск. Ако не успеем, вината ще е моя. Но ние няма да проектираме някакви бюджетни автомобили, а ще се съсредоточим върху изцяло автонома кола."

fallback
  • #57
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако всеки има роботакси, ще е това, дето му викат "a race to the bottom" - демек състезание до дъното, защото всеки ще "цака" и в един моемнт ще се стигне до хора, които работят на толкова тънки печалби, че става безсмислено за всеки, който не е голям бизнес да го прави ...
  • #56
    Ал ( преди 1 година )
    Квадратни дивотии .. от напушен наркоман ...
  • #55
    анонимен ( преди 1 година )
    да, по 1 милион на месец
  • #54
    анонимен ( преди 1 година )
    "Адвокати, лекари, преподаватели, хора с натоварващи професии искат да стигнат до работното си място с минимум натоварване. " - Преподавателите не могат да си позволят коли, а адвокатите и лекарите масово карат яки мерцедеси, когато могт да си го позволят. Стига с тея думи, дето ги прочете вчера, моля ти се ... хамамлогията.
  • #53
    PLAID ( преди 1 година )
    #49 докато не дойде капиталът, не наслага MegaPack централи да поеме рекордния ВЕИ ток у нас и да ти продава на такива цени, че да се утрeпват да купуват от него, да си избие инвестицията, да напъцка още акумулаторни централи и собствени ФЕЦ и ВяЕЦ мощности, при което ти на газ и въглища не можеш да го конkypираш и изчезваш от пазара, а остава само той - хегемон и монопол.
  • #52
    PLAID ( преди 1 година )
    2 процента фенове на шофьорската хамалогия не са представителна извадка от населението. Деца, възрастни не шофират. Жените като цяло ги натоварва. Адвокати, лекари, преподаватели, хора с натоварващи професии искат да стигнат до работното си място с минимум натоварване. Въртенето на геврека изисква внимание, носи излишен стрес, а за времето и хамалогията никой не ти плаща. 2 часа на ден са ти 5-та работна седмица доброволен труд. Хората си ценят времето и парите.
  • #51
    MythBuster ( преди 1 година )
    По този начин на никой не му пука колко е време зарежда бензин/ ползва ток, затова средната цена по принцип е висока. При втората тарифа си плащаш тока и бензина по различна цена за всеки час да в зависимост от търсенето. Например по обяд бензинът ти е по 10 ст за литър, а вечерно време като излизаш от работа и обикновено минаваш през бензиностанцията е по 10 лв за литър. Цените се знаят 24 часа предварително И можеш да заредиш 100 литра за 10 лв, вместо за 300. Какви един-два лева разлика ?
  • #50
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ще ти кажа само разликите между два плана. На единия плащаш по средна цена за месеца, а на другия план по борсови цени в момента на потреблението. Да ти кажа ли разликата, но ще заместя тока с бензин за да ме разбереш и за да можеш да ми отговориш. Средна цена означава, че ако този месец потребителите са ползвали 1 милион литра бензин, а крайната платена сума е 3 милиона лв, значи ще платиш потреблението си по 3 лв за литър. Например ако си използвал 100 литра ще платиш 300лв.
  • #49
    анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о, разгледай офертите на търговците на ток за фирми.Различават се с някоя и друга стотинка,която оказва влияние върху сметката за ток само при голямо потребление.Като излязат битовите потребители на свободния пазар,разликата за тях ще един два лева месечно.
  • #48
    анонимен ( преди 1 година )
    Само да попитам,в какво състояние ще се върне Теслата? Собственика ще се превърне в чистач на таксито и всеки ден ще харчи пари за възстановяване на щетите от клиентите.Не мерси.
fallback
Последни