fallback

Мъск изчисли, че бъдещите собственици на Tesla ще печелят 30 000 долара на година

Новата фикс-идея на шефа на Tesla е автомобил без огледала, без педали и без волан

Според биографа на Илон Мъск - Уолтър Айзъксън, главният изпълнителен директор на Tesla е толкова обсебен от идеята за роботакси, че многократно налага вето върху идеята за създаване на електрическа кола на стойност под 25 000 долара.

Илон Мъск вярва, че собствениците на Tesla ще печелят повече от 30 000 долара годишно, като изпращат колите си да превозват хора без шофьор. Той вярва, че такситата-роботи в крайна сметка ще премахнат необходимостта хората дори да притежават автомобили.

„Хората ще говорят за този момент след сто години. Без огледала, без педали, без волан. Това е продуктът, който ще направи Tesla компания с оборот от десет трилиона долара", убеден е милиардерът-

В продължение на почти година Илон Мъск и останалата част от екипа са обсъждали дали да играят на сигурно и да се съсредоточат върху създаването на евтина електрическа кола или да построят кола, която е наистина безпилотна. Работата е там, че не всички юрисдикции могат да одобрят самоуправляваща се кола без традиционни контроли.

Повечето от инженерите на Мъск настояват за по-безопасен, традиционен вариант. Те имат по-реалистична представа колко време ще отнеме FSD технологията на Tesla да бъде напълно готова.

„Ако тръгнем по пътя без волан и FSD не е готова напълно, няма да можем да ги пуснем на пътя “, е казал дългогодишният главен дизайнер на Tesla - Франц фон Холцхаузен, на Мъск през август 2022 г.

Дизайнерът предлага да се направи кола с волан и педали, които след това могат лесно да бъдат премахнати. Мъск обаче беше категоричен: „Без огледала, без педали, без волан. Поемам отговорност за това решение."

Подчинените му са започнали да се съпротивляват, а Мъск казал следното: „ Нека поясня. Тази кола трябва да бъде проектирана като истински робот такси. Възнамеряваме да поемем този риск. Ако не успеем, вината ще е моя. Но ние няма да проектираме някакви бюджетни автомобили, а ще се съсредоточим върху изцяло автонома кола."

fallback
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 23. Ще ти дам един успешен пример - фотоволтаиците които са част от решенията. Погледни коментар 22 където съм дал моментното производство в България. Фотоволтаиците малко преди залез слънце все още произвеждат 1714 мегавата, което е повече от въглищата. Производството постепенно пада, А цената на тока се вдига и в момента е 21,3 ст/квтч. След като залезе и започнем да разчитаме на въглища и АЕЦ, цената от 19:00 скача на 52,7ст. По обяд е била 1,96ст - 26 пъти по-евтино. Коментирай примера?
  • #26
    Лудория ( преди 1 година )
    Може да караме стари, но повече от 50% от бензиновите са на LPG и не са чак така замърсяващи. ;) Пък и то не е да гледаш сега тока. Дай същата стастика през зимата, да речем в ден с буря и -20 градуса. Да видим колко ток ще е произведен от слънце, колко от вятър, колко от вода... За останалите 99% него ден ние знаем кой ще ги е поризвел. Докато няма големи и безвредни ПАВЕЦ или технология за съхранение на произведеното лятото, може само да се дърляме на ниво форум. :)
  • #25
    Лудория ( преди 1 година )
    Той Мъск си говори тези небивалици като Тодор Живков за полупроводници и цели проводници. Негова отговорност, а цялата компания ако фалира?! Нали разбираш, че щом е публична компания, може и да му теглят шута останалите акционери, ако приказките му започнат повече да вредят, отколкото да са полезни. Ето, днес има и положителна новина за компанията Тесла - пишат хората, че са подобрили някакъв Dojo, което отваря по-добро обучение. Но това е доста различно от онзи маскот (може би тотем) Мъск.
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    Само за денонощие ще бъдат отделени 36 милиона килограма въглероден диоксид, което се равнява на изминаването на 360 милиона километра със съвременен автомобил отделящ 100 гр въглероден диоксид на километър. Това са годишните емисии на 27 000 автомобила. Тоест само за по-малко от три месеца да ги спрем, ще се спестят повече емисии отколкото отделят двата милиона автомобила в България за година. Но понеже караме стари автомобили ще трябват повече от три месеца за да ги компенсираме.
  • #23
    Лудория ( преди 1 година )
    Я дай ти тези пари за субсидия и на бензинов автомобил, пък свали акциза на горивата и гледай колко човека ще си купят електромобил? Ще помогна - 20, като двама са феновете оттук. В момента вземат от една технология пари и наливат в друга. Дали резултата ще е добър - досега в учебниците съм чел, че е рядкост. Толкова е рядко, че няма нито един успешен пример. :) Няма лошо, аз съм на мнение че в големите градове служебния транспорт трябва да е на ток, но в село Прилеп - надали.
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    Генерация и товар в реално време за 12.09.2023 16:07:32ИмеMWАЕЦ 37,25%1971.53Кондензационни ТЕЦ 22,79%1205.94Топлофикационни ТЕЦ 3,08%163.25Заводски ТЕЦ 1,33%70.17ВЕЦ 0,60%31.57Малки ВЕЦ 1,33%70.51ВяЕЦ 0,78%41.5ФЕЦ 32,39%1714.02Био ЕЦ 0,46%24.12Товар на РБ4032.94Ще ми обясниш ли какъв е смисъла въглищата в момента да произвеждат по 1,5 милиона килограма въглероден диоксид за всеки час работа, за да се налага да ги ловиш после, ако може въобще да не бъдат от ...
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    Относно помощите и субсидиите за електромобили, ей така за разнообразие някой ще ми отговори ли поне веднъж, само на Тесла ли ги раздават тези субсидии? Колко милиарда от своите 700 милиарда пазарна капитализация Tesla е получила даром някое правителство? Как пък никой веднъж не коментира и защо Тесла продаваше най-много електромобили в САЩ точно когато всички останали освен Тесла получаваха по 7 500 долара субсидии на автомобил?
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шментири, не те знам в коя реалност живееш, но в нашата реалност спарк Не само че все още си съществува, но и тази година отново купиха десетки нови електромобили и се разширяват. А не знам с вашата функционална неграмотност че статията е написана за пускането в производство на Тесла модел У и информацията е от 2020 година, а вие я коментирате с три години закъснение, защото си мислите че е нова? Някой ще цитира ли мнението ми за робо такситата и автопилота?
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    При спейс х работата е друга - НАСА излиза безбожно скъпо и тромаво, пък не искаха да се занимават с Руснаците.
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 7: Сащо преди 10тина години имаше велика идея за автомобилен парк за споделени пътувания... е след като реализираха десетки милиони загуби разпродадоха всичко :) Мъск "спечели" с електричките поради една единствена причина - политическата подкрепа за ел и всички бонуси които получават при брутални рестрикции за ДВГ! По същия начин спечели и със Спейс Х - ако не беше чичо сам да налее милиардите щеше да изстрелва радиоуправляеми ракетки от паркинга зад фабриката ;)
fallback
Последни