IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Задава се една от най-големите сервизни акции в историята

Проблемът отново е във въздушни възглавници, но този път те не са Takata

Дузина автомобилни производители в САЩ ще бъдат принудени да изтеглят около 50 млн. превозни средства в сервизите си, ако Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) постигне целта си. Агенцията публикува първоначалното си решение, според което определени устройства за въздушни възглавници, произведени от компаниите ARC и Delphi, са опасни и трябва да бъдат изтеглени.


еърбег


Ако това се случи, BMW, Ford, Fiat Chrysler Automobiles, General Motors, Hyundai, Kia, Maserati, Mercedes-Benz, Porsche, Tesla, Toyota и Volkswagen ще трябва да изтеглят в сервизите си засегнатите автомобили. NHTSA разследва съобщения за спукани надуватели на въздушни възглавници от двете компании от 2016 г. насам., като през април агенцията е поискала от ARC да организира сервизна акция, но производителят на оборудване е отказал.

Сега обаче от NHTSA са категорични, че въздушните възглавници са дефектни и крият опасност от наранявания, заради което те трябва да бъдат ремонтирани или заменени. Проблемът е в заварката на конструкцията, заради която в компресора, активиращ еърбега, може да се образува шлака. При активиране тя ще блокира изхода на помпата, което може да доведе до нейното взривяване, изпращайки шрапнели и метални фрагменти в купето.

От NHTSA съобщават, че са идентифицирали седем души, ранени от спукани помпа, като има и един загинал. При седемте случая е установено, проблемните компресори са произведени в три различни завода, използвани от четири доставчици на модули за въздушни възглавници и са поставени на четири различни марки превозни средства.

Един от първите инциденти е от 2009 г., а последният е от март 2023 г. с Chevrolet Traverse. Има пострадали с коли на Kia, Hyundai, Chrysler и Volkswagen. През март GM е изтеглил в сервизите си близо милион SUV от марките Buick, Chevrolet и GMC заради въздушни възглавници, които могат да се спукат, като това ще е първата от много сервизни акции, които предстоят през следващите месеци.

Крайното решение на NHTSA трябва да бъде обявено през октомври, като от агенцията посочват, че проблемните компресори са произведени от 2000 до 2018 г. За този период ARC е произвел около 41 млн устройство, а Delphi 11 млн., преди да спре производството им през 2004 г.


0 от 500
  • #4
    8 rate up comment 13 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Имам много добра представа и знам какво говоря. Деформиращите зони са едно, конструкцията в зоната на пътниците е съвсем друго. За справка - виж как се правят състезателните автомобили. Там няма въздушни възглавници.
  • #3
    38 rate up comment 2 rate down comment
    0000 ( преди 1 година )
    Нямаш никаква представа от дори елементарна физика! Умишлено се правят колите с деформиращи зони при удар за да поемат и разпределят силата на удара при катастрофа! Ако се правят както каздваш, ти ще поемеш цялата сила от удара, колата ще е здрава, но ти ще си размазан вътре
  • #2
    3 rate up comment 45 rate down comment
    Казвал съм и преди! ( преди 1 година )
    Въздушните възглавници са едно много глупаво изобретение което е създадено единствено с цел увеличаване на печалбите. Вместо да направят автомобилите качествено и здраво те слагат възглавници да компенсират слабата конструкция и да създават чувство за безопасност като преминават краш тестовете с намалени поражения върху пътниците. Реално обаче ако бяха направили колите със здрава конструкция в зоната на пътниците, здрави седалки и колани с 4 точки жертвите ще намалеят без нужда от възглавници.
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде пак...