Звездата на Mercedes-Benz на изложението IAA Mobility в Мюнхен без съмнение е концептуалният CLA Class с електрическо задвижване, но германският производител не се отказва от конвенционалните си модели и представи второ поколение на Mercedes E-Class All-Terrain.
Голямото комби за черни пътища за първи път се появи на сцената през 2017 г., след като преди Audi определено успя да наложи A6 Allroad на пазара. Сега идва ред на втората генерация на всъдеходната Е-Class (X214), като на външен вид версията All-Terrain се разпознава лесно по независима решетка със сребърни подпори, специалните брони със защита на долната част, нови странични прагове и, разбира се, сивите матови капаци на калниците. 19-цоловите джанти с гуми 235/55 са стандартни, а като опция се предлага 19- или 20-цолови.
Що се отнася до размерите, All-Terrain се различава от нормалната Е-Class комби само по височина (1497 мм). В сравнение с предшественика си обаче, той има 22 мм по-дълго междуосие. Това увеличава пространството за лактите и краката на пътниците отзад. Коефициентът на съпротивление е 0,28. Обемът на багажника варира от 615 до 1830 литра. За plug-in хибридния модел цифрата е 460–1675 литра.
Гамата двигатели на „най-здравата“ E-Class се състои от един дизелов и един бензинов (и двата с „мека“ хибридна система), както и един plug-in хибрид (дизел). Най-слабият вариант е Е 220 d, който получава 197 к.с. (+23 к.с. за кратко време) и 440 Нм (+205 Нм за кратко време) въртящ момент. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 8,1 секунди, максималната скорост е 220 км/ч, а разходът на гориво – 5,3-6,0 л/100 км.
Бензиновата версия E 450 развива 381 к.с. (+23к.с.) и 500 Нм (+205 Нм) въртящ момент, като ускорението до 100 км/ч от място отнема 4,7 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Разходът на гориво е 7,8-8,7 л/100 км. Plug-in хибридът Е 300 d развива 313 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди, а максималната му скорост е 213 км/ч. Според Mercedes-Benz разходът на гориво е 0,6-0,9 л/100 км по цикъл WLTP при нива на вредни емисии от 17-22 гр/км.
Всички версии са със задвижване на четирите колела, еднокамерно въздушно окачване с адаптивни амортисьори и възможност за увеличение на пътния просвет с 46 мм. В режим на шофиране „комфорт" автомобилът автоматично се спуска със 120 мм при скорост над 15 км/ч. Капацитетът на теглене е 2100 кг, независимо от избраното задвижване.
На пръв поглед всичко в интериора прилича на другите два варианта на новата Е-Class. Инфотейнмънтът MBUX Superscreen е същият като в седана и комбито. Това важи и за опционалния екран за пътника отпред. Ако автомобилът се управлява в режим „офроуд”, на централния дисплей се появява „офроуд-екран“, който показва, наред с други неща, компас, географска дължина и ширина, ъгъл на накланяне на автомобила или налягане в гумите.
Всъдеходното комби е оборудвано и с „прозрачен преден капак“ (в съчетание с 360-градусовата камера), който улеснява движението извън пътя. В случая централният дисплей позволява виртуален изглед под предната част на автомобила, например, за да можете да откриват големи камъни или дълбоки дупки по пътя по-рано.
Третият и последен вариант на настоящото семейство E-Class ще бъде пуснат на пазара през първото тримесечие на 2024 г. От Mercedes-Benz все още не обявили цените на модела.
Още снимка на всъдеходното комби - вижте в галерията/