Mercedes EQA и EQB не са сред рекордьорите по продажби сред електрическите модели, нито пък притежават най-впечатляващите характеристики измежду конкурентите си. Затова пък двата модела почти поставиха рекорд с нещо друго - с краткото време от излизането си на пазара до първия фейслифт. Защото EQA се появи на пазара преди едва две години, а продажбите на по-големия EQB стартираха дори още по-скоро - преди около една година. Но ето че дойде време за първо обновление на двата модела.
И двата модела са получили характерната черна решетка на фирмата със звезда на емблемата като стандартно оборудване, плюс някои промени в броните и задните светлини. Но има много други по-малки промени, които, макар и да не грабват погледа, когато се разглеждат поотделно, трябва да направят двата електромобила по-желани и по-привлекателни.
Както подобава, обърнато е специално внимание на инфотейнмънт системата и сензорния екран. Както EQA, така и EQB сега идват стандартно с 10,25-инчов централен сензорен екран, който така или иначе беше стандартен на повечето пазари. Системата работи с най-новата версия на софтуера MBUX на марката, който предлага три стила на дисплея, 10 цветови опции и интерфейс Zero Layer, което означава по-малко превъртане през милиони менюта, за да намерите функцията, която търсите.
Смартфоните вече могат да се свързват безжично с Apple CarPlay или Android Auto, гласовият асистент се твърди, че е по-полезен, за да компенсира загубата на тъчпад, а опционалната звукова система Burmester вече разполага с Dolby Atmos и звукови „изживявания“.
Гамата на EQB започва с едномоторния 250+ (190 к.с.) и продължава с модификации с два двигателя и задвижване на всички колела с 228 к.с. при версията EQB 300 и 292 к.с. при флагмана EQB 350. EQB 250+ вече има по-голяма батерия 70,5 кВтч срещу 66,5 кВтч за версиите 4Matic и достига пробег от 536 км, докато вариантите с два двигателя изминават до 448 км с едно зареждане.
Още снимки на обновените Mercedes EQA и EQB - вижте в галерията: