Само преди изданието Car and Driver съобщи, че Mercedes е решил да върне V8 двигателя за моделите си C 63 и E 63 още през 2026 г. Причината са слабите продажби на първия от двата модела (новото поколение на втория още не е изляло), особено на пазара в Германия, където дилърите се оплакват от „нулев интерес“ към спортния седан.
Официална реакция от страна на Mercedes все още няма, но според информация на Auto Motor und Sport 8-цилиндровият двигател все пак няма да се върне. Изданието цитира служите на компанията, запознат с разработката на нови продукти, който е определил твърденията като „чиста глупост“. А това означава, че флагманът на семейството C-Class ще запази plug-in хибридния задвижващ агрегат с 4 цилиндъра.
При топ-версията на E-Class може и да има промяна в плановете и E63 AMG да получи 6-цилиндров двигател. Няма шанс обаче V8 да се завърне, поне за страните в ЕС, където строгите разпоредби за вредни емисии не позволяват на производителите да продават автомобили с двигатели с голям обем.
С приемането на стандарта Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г., бъдещето на големите ДВГ изглежда мрачно. Друг проблем е, че данъците за автомобилите с такива агрегати също се увеличават, което ще направи продажбата им още по-трудно.
„Хората побързаха за критикуват производителите на автомобили заради премахването на цилиндри и добавяне на хибридизация, нова е единственият начин такива автомобили да се поддържат живи. Да, четирицилиндров AMG C63 се продава трудно, но все пак е по-добре да бъде така, отколкото да го няма изобщо“, категорични са експерти от индустрията
BMW M вече обяви, че всички модели от следващо поколение ще бъдат електрифицирани до известна степен, а Audi Sport скоро ще престане да предлага чистокръвни RS автомобили. Продажбите на спортни коли извън ЕС, където има по-малко строги разпоредби за вредни емисииq изглежда невъзможна, тъй като Европа е огромен пазар за Mercedes и двата му германски конкурента.Това ще изисква огромни разходи за нови разработки, които трудно може да бъде оправдани, а и пазарът ще бъде значително по-малък след изваждането на страните от еврозоната от уравнението.