IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan Cedric - кола на годината през 1979 в Япония

Луксозният модел се произвежда в цели десет поколения

Nissan Cedric винаги е бил позициониран от марката като голям, представителен и доста луксозен седан, а Gloria се превръща в негово по-спортно изпълнение. Моделът е много популярен както в Япония, така и на някои експортни пазари. Тук ще ви разкажем накратко за петото от общо десет поколения на модела, чийто дизайн е създаден в сътрудничество с Pininfarina - eдин доста малко известен факт за модела.


Nissan Cedric 430


Сред интересните дизайнерски елементи са панорамният заред прозорец, както и екстравагантните малки стъкла зад задните врати с причудливи хромирани детайли. Самата серия 430 се произвежда от 1979 до 1983 г., но ввигателите до голяма степен са наследени от предишното поколение. Повечето експортни пазари се задвижват от бензинов 2.8-литров агрегат L28 OHC I6 или новата по онова време дизелова версия LD28.

На много места моделът е известен като Datsun 280C. За използване в Сингапур и Хонг Конг таксика 2,2-литровият дизелов двигател е предлаган и в изпълнение, носещо означението 220C. Ставайки дума за таксита, различните генерации на модела са много популярни в таксиметровите превози в различни азиатски държави.


Nissan Cedric 430


Това е първото поколение Cedric с дискови спирачки на четирите колела. В началото на август 1980 г. шестцилиндровият 2,8-литров дизел е добавен към версиите Van и Wagon в Япония. През 1982 година се появява нов четиристепенен автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент.

Тази нова трансмисия дава значително по-добра икономия на гориво. Най-високото ниво на оборудване носи традиционното за марката име Brougham и се отличава със специална двуцветна боя.


Nissan Cedric 430


2,0-литровият двигател L20ET с турбокомпресор се появява за първи път в Cedric и неговата спортна версия Gloria през декември 1979 г. Cedric/Gloria от серия 430 са обявени за автомобил на Япония на 1979 г.


Nissan Cedric 430


Колата на снимките е произведена през 1981 година и се задвижва от 2,0-литров редови шестцилиндров мотор.

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Щирлиц ( преди 7 месеца )
    Хайде да увеличим бройката на автомобилите за...цял квартал,а?Живеехме на ул.Найчо Цанов,пред всяка вила имаше поне по 2 коли,плюс колите на работещите в телефонната централа,"В.Пик" и пр.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    79 год. в България нямаше много - много автомобили 2-3 москвича и една жигула за цял квартал ....
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    В сравнение със сегашните тумбести табуретки по 2 тона тази кола е изящество на изчистените форми и дизайн, като са направили седан, който да изглежда по-спортно и елегантно,а не като скучен седан, формата на страничната линия и задницата наподобява лифтбек, нещо,което сега се опитва да прави само Шкода с модела Октавия. Интериора на този чудесен Нисан с много фини и леки форми и дизайн, в съчетание с впечатление за здравина и стабилност убеждава и за лукс особено с облицовката на вратите и дърв
  • #1
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Уникално красив и луксозен автомобил в най-добрите японски традиции.