Alfa Romeo най-после има нов водещ спортен автомобил, като той току-що беше представен в музея на марката в Арезе (Италия). Той носи името 33 Stradale, с което се почита легендата от 60-те години, от която са произведени само 18 бройки.
Новата Alfa Romeo 33 Stradale е спортно купе със средно разположение на двигателя. Неговата каросерия в ретро-стил ще бъде изработена ръчно от производителите на каросерии в Carrozzeria Touring Superleggera. Това я прави втората Alfa в последно време, която получава изцяло изработена по поръчка каросерия, след миналогодишната Giulia SWB Zagato.
Съвременното 33 Stradale е по-малко ексклузивен от своя предшественик, тъй като Alfa Romeo възнамерява да направи 33 коли. Всички са били продадени в рамките на седмици след Голямата награда на Италия във Формула 1 през 2022 г. в Монца на 11 септември, когато бъдещите купувачи са били поканени да видят колата на живо.
От компанията-производител са категорични, че няма да има две еднакви коли, тъй като всяка ще бъде „уникално и неповторимо произведение на изкуството“, щателно изработено от специален екип. Има безкрайни опции за персонализиране, включително персонализиран VIN номер с осем цифри, избран от собственика, който се поставяна на централния тунел.
Оборудван с врати тип „пеперуда“, новият топ-модел на Alfa Romeo има монокок от въглеродни влакна, комбиниран с алуминиева H-образна рамка и покрив, направен от комбинация от двата материала. Дори рамките на прозорците са направени от въглеродни влакна, докато задното стъкло е заменено с поликарбонат.
Салонът се предлага в два варианта - Tributo и Alfa Corse. Докато първият ще имитира класическата кола, вторият ще бъде по-спортен. Интериорът, подобен на кокпит на състезателна кола, има алуминиеви лостчета за превключване на скоростите зад волана, който е лишен от каквито и да било контроли, тъй като създателите на автомобила искат шофьора да се съсредоточите върху това, което е наистина важно – шофирането. Кабината използва комбинация от кожа, въглеродни влакна, алуминий и алкантара, като същевременно остава вярна на своя предшественик от 60-те години.
В сърцето на новия флагман на Alfa Romeo е 3,0-литров V6 двигател с двойно турбо, произвеждащ повече от 620 конски сили, насочени към задните колела. Някой може да реши, че двигателят е Nettuno на Maserati поради идентичната мощност, но създателите на модела твърдят, че това всъщност е еволюция на 2,9-литровия V6 с двойно турбо, който поставя на моделите Giulia и Stelvio Quadrifoglio.
Задвижващият агрегат работи с осемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител от ZF, докато Maserati MC20 има осемстепенна DCT от Tremec. Въртящият момент не се споменава, но този шестцилиндров двигател, разработен от Alfa, разполага с 620 к.с. в моделите Quadrifoglio, Giulia GTA/GTAm и Giulia SWB Zagato.
Като алтернатива, купувачите могат да получат преродената 33 Stradale като напълно електрическа суперкола с над 750 к.с., което ще изминава 450 км по цикъла WLTP, за да съответства на Maserati GranTurismo Folgore. Електрическото 33 Stradale ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от три секунди и ще достигне максимална скорост от 333 км/ч.
Неговата спирачна сила се осигурява от въглеродно-керамични дискове Brembo и спирачна система, докато окачването се състои от конфигурация с двойно рамо с активни амортисьори и система за повдигане на предния мост.
Още снимки на новата суперкола - вижте в галерията: