IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford се отказва от още три бензинови модела

Американският производител ще инвестира допълнителни 4,5 млрд долара в електромобили

Ford ще премахне още три бензинови модела - Escape, Edge и Transit Connect, от гамата си и ще увеличи инвестициите си в електромобили с 4,5 мрд долара още тази година, съобщава Autonews.


Ford


В компанията са изчислили, че само за тази година загубите от електрически превозни средства са 4,5 млрд долара, като тази сума ще бъде компенсирана. Въпреки проблемите, във Ford нямат намерение да променят плановете си за електрификация, но ще се откажат от някои автомобили с ДВГ.

Целта, която си бяха поставали американците, е през 2024 г. да произведат 400 000 електромобила, но тя, както изглежда, няма да бъде постигната. Това ще доведе до преразглеждане и на следващата цел в плана за електрификация – построяването на 2 млн. коли, задвижвани изцяло на ток, през 2026 г.


Ford


Въпреки всички трудности, във Ford все още вярват, че второто поколение на платформата за електромобили на концерна ще успее да намали сложността на производство и най-вече разходите. Тя трябва да бъде готова през 2026 г., като ще бъде в основата на пълноразмерен пикап, който ще се произвежда в Тенеси, и на триредов SUV, който ще се произвежда в завода в Оуквил (Канада).

Тези електрически превозни средства ще помогнат за намаляване на зависимостта на автомобилния производител от автомобили с ДВГ, които в момента се използват за компенсиране на загубите от електрическото подразделение. Що се касае до трите бензинови модела, Edge и Escape ще бъдат спрени догодина, както и Transit Connect, но той обаче ще продължи да се произвежда и продава за европейските пазари.


0 от 500
  • #30
    5 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Не знаех тази информация, но дори в България има огромни натрупани количества. Изключително съм радостен, че енергийната борса дава ясни сигнали, че е дошъл краят на засаждането на фотоволтаици на плодородни земи. Става абсолютно безсмислено, да строиш огромна централа и да продаваш тока на нулеви цени. Оттук нататък повечето мощности ще са за собствено потребление за да се пести както от цената на тока, така и от пренос и разпределение и данъците върху тях. Дойде редът на съхранението.
  • #29
    5 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    А за 100 GW преекспонирах, за да разбия митът, че преминаването към възобновяема енергия ще е по-скъпо отколкото да си продължаваме да харчим по 10 милиарда годишно само за горива и било по-изгодно за тези 50 години да платим 5 трилиона, вместо два пъти по 5 милиарда през 25 години като свърши живота на фотоволтаиците. На практика без съхранение на енергията и/или промяната на парадигмата, че производството следва потреблението, тези мощности ще са напълно излишни. Процеса ще е дълъг и на етапи.
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До Мит ( преди 10 месеца )
    Не знам дали си чел новината, че Европа е напълнила складовете с панели от Китай и за 7 милиарда евро има 40 гигавата панели достатъчни за към година инсталации за всеки случай без реално да е нужно да се трупат и това натрупване само расте. Тази година се очакват 60 гигавата инсталации и 120 гигавата внос, целта на ЕС пък е до 2025г да има 30 гигавата собствено производство
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Знам че няма 90% ръст защото няма как да стане при 90% дял, но въобще не ми се спори за запетайки. Гледам да засегна само фундаменталните неща и причинно-следствените връзки. А големината на фотоволтаичните централи няма абсолютно никакво значение. На практика колкото са по-малки и по-близо до потреблението, толкова по-добре. Тази 1,3 GW централа се нуждае от 1,3 GW трансформатори, далекопроводи и друга инфраструктура за да стигне тока до потребителите. Тока от покрива се ползва директно.
  • #26
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До Мит ( преди 10 месеца )
    Съгласен съм с изключение на неща като, че няма 90% ръст на електромобилите в Норвегия, а 90% дял при чисто новите.. Никого няма да ни чака да правим ВЕИ за да изнасяме тоест съседните ни държави слагат не по-малко, най-голямата соларна централа в Европа е в Турция с 1.3 гигавата мощност макар реално да е в Азия но те си я рекламират като европейска и го пиша като пример :D
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Вече ти отговорих че мръсотията както за производство на батерии, така и за рециклирането им А така и за всяко едно енергоемко производство, е следствие не на самото производство, а на начина по който е произведена енергията за това производство, обработка и транспорт. Ако няма въглищни централи и транспорта е електрически, откъде ще дойде замърсяването? Тесла получи разрешително за завод за батерии върху вододайната зона на Берлин. Там където не можеш да се изпикаеш без да те глобят за замърся
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    А относно 90% ръст на електромобилите в Норвегия и само 10% спад на потреблението на гориво е същото като че температурата днес е 32 градуса затова ти си толкова умен, , а глокса на долара към евро е еди колко си. Потреблението на гориво не зависи от ръста на продажби на електромобили, а от спада на автомобилите с ДВГ по улиците. Знаеш ли още колко години ще са необходими дори на Норвегия, за да намалеят автомобилите с ДВГ по пътищата? В България ръстът е 300%, но по улиците са под 0,1% електромо
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Цялото потребление на България е 30GWh/год. За 2 милиона електромобила, които изминават по 13 хиляди километра средно, са необходими още 5GWh. Сещаш ли се колко абсолютно чиста възобновяема енергия има за енергоемки производства и рециклиране на батерии плюс износ на ток за милиарди левове? Вместо да изтичат милиарди навън ще се стичат към българската икономика. При излишна енергия, няма да има никакво значение колко е енергоемко производството на фотоволтаици и можем да си ги произвеждаме сами.
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Шментири, сам си противоречиш в твърденията. Хем твърдиш че само с построените за две години фотоволтаични централи вече има излишък на ток, хем че още 50 години ще внасяме фотоволтаици от Китай. Я си избери едното, че двете опорни точки не вървят заедно. Ако вместо по 10 милиарда годишно за гориво (поправи ме ако греша за цифрата) купуваме по 10GW фотоволтаици от Китай за година, само след 10 г. ще имаме 100 GW фотоволтаични централи които са мощността на 50 АЕЦ и ще произвеждат 130TWh/год.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 18 ( преди 10 месеца )
    Не отговарям за него но: 3. Е пожелателна глупост и даже няма нужда от коментар 4. Пазара на Ел. си расте стабилно навсякъде освен където е 90% дял 5. Не знам дали ще има криза, но така или иначе винаги ръста на търсенето е голям с което сам си противоречиш на 4. като казваш, че не могат да сварят да увеличават лития 6. В момента се строят сума ти заводи за батерии в Европа освен, че този на LG с 70 гигавата и сега е един от най-големите в света и ще се разшири до 110 ГВТ годишно през 2025г