Chevrolet Camaro е пред пенсия, като бъдещето му е неизвестно. Сегашното поколение на Dodge Challenger също приключва и когато се върне, този модел вероятно няма да има бензинов двигател под капака. Какво обаче ще се случи с най-успешния модел в този клас - Ford Mustang?
Отговор, макар и не толкова категоричен, даде изпълнителният директор на Ford – Джим Фарли. Според него, в обозримо бъдеще класическият Ford Mustang ще запази двигателя с вътрешно торене, макар и отчасти, защото ще бъде подпомогнат от електромотор, тоест моделът ще получи хибридно задвижване.
Фарли беше запитан дали споделя позиция на Porsche да не прави изцяло електрическо 911, на което той отвърна, че му предстои сериозен разговор с ръководството на Ford по въпроса, но самият той смята, че през следващите 10 години купето Mustang ще запази ДВГ.
„Не виждам смисъл от напълно електрифицирано купе Mustang, но пък можем да направим хибриден модел от световна класа“, коментира Фарли в интервю за Bloomberg.Той все пак уточни, че крайното решение не е взето, като предстои много важна дискусия с Бил Форд председател на Надзорния съвет правнук на основателя на компанията Хенри Форд.
Косвено доказателство за това, че във Ford все още свързват класическия Mustang с ДВГ, е показния наскоро най-мощен и най-скъп вариант на модела - GTD. Проектиран като шосейна версия на състезателния автомобил Mustang GT3, той разполага с 5,2-литров V8 с компресор и 7500 оборота в минута, произвеждащ над 800 к.с. Мощността отива към нова трансмисия, монтирана отзад, за разпределение на теглото почти 50/50 и всичко това се поддържа от ново окачване. Тази версия ще излезе в ограничен тираж, като всяка кола ще струва поне 300 000 долара.