IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model S Plaid или Porsche Taycan GTS – кой е по-добър на „Лосовия тест“?

Двата електрически седана спорят в още една дисциплина (ВИДЕО)

Експертите от испанското издание km77 продължават да подлагат различно автомобили на изпитанието за стабилност „Лосов тест“. Този път в рамките на няколко дни те имаха възможност да проверят възможностите на електрическите седани Tesla Model S Plaid и Porsche Taycan GTS, които са конкуренти на пазара в този сегмент.


Tesla


Целта на изпитанието е да се тества стабилността на автомобила при внезапна поява на препятствие на пътя, като колата трябва рязко да смени лентата на движение, да го заобиколи и да се върне обратно в своята лента. За добър резултат се счита справяне на теста със 77 км/ч, което се оказа много лесна задача за Tesla Model S Plaid.

В случая електрическият автомобил със задвижване на четирите колела е оборудван с 21-цолови джанти с гуми Michelin Pilot Sport 4S, което подобрява управлението, но моделът има нестандартен волан, който затруднява водача при маневриране при висока скорост. Експертите обърнаха внимание на добрата работа на системата за възстановяване на енергията при спиране, като беше подчертано, че настройките на Tesla интензивно намаляват скоростта, когато водачът пусне педала на газта. Това помага да се вмести в коридора от конуси и по този начин увеличава маневреността на електрическото превозно средство.



В крайна сметка Model S Plaid успя да се задържи в коридора, без да събори конусите и с по-висока скорост – 82 км:ч, което е само с 1 км/ч по-малко от рекорда, поставен от по-компактните модели на Tesla - както Model 3, така и Model Y завършиха това упражнение при 83 mph.

На свой ред Porsche Taycan GTS също успя безпроблемно да се справи с изпитанието при скорост от 77 км/ч. В случая германският електрически седан също като Model S Plaid разчита на задвижване на четирите колела и като всяко Porsche предлага пъргаво управление, което му помага да маневрира с по-високи скорости.



В най-добрия си опит обаче Taycan GTS се задържа в коридора само със 78 км/ч. При по-висока скорост електромобилът на Porsche влизаше в контакт с конусите, като по този начин остана далеч от постижението та американския си конкурент. Експертите все пак отчетоха, че германският модел като цяло е достатъчно стабилен и надежден.



 

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    опс сайта е carscoops бях изял едно S :) да не кажат после електричарите тва ти онва ти :)
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Към последния пост припомням, че имаше едно изследване във Великобритания, някъде миналата година, че 1/3 до 2/4 от посещенията на зарядна станция са неуспешни - говорим за смятаната за добре развита зарядна мрежа във Великобритания със стотици точки... Направил си си план на пътуването "апп-а" ти е начертало маршрут и ти пристигаш и поличаваш трибуквен... аре нема нужда викам аз! ;)
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    С каквито имена да си сложиш митбъстър, плейд, дрън дрън все си същия тесляк.
  • #14
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Значи отваряте CARCOOPS и намирате статията "Преживяхме кошмара, от който бъдещите купувачи на електромобили се страхуват". При добро желание редакторите може да ви я пуснат. В общи линии човек с Електричка, който си е скъсал нервите да обикаля зарядни, за да я зареди за да мине мизерните 90 мили да се върне в къщи. ЕЛ е пълен абсурд за нещо повече от това да идеш до близкия магазин и пряко сили до работа и то ако е наблизо...
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    реплика ( преди 1 година )
    Щом е Тесла не ми я хвали
  • #12
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поршето губи, защото е прекалено грозно. Все пак е ПОРШЕ! Няма право, да е толкова грозно. За еската, окей - елитричари и програмисти са я правили, няма как да е мнгоо хубава.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Най-много действа като виждат как си караш електроракетата по 20-30 хил.км/година (без да отваряш капака) и как й се кефиш на макс." Трябва да е силно увремден, ако вярва, че е намери хора, котио са толкова сбъркани, че да му следят житието и битието до такава степен ...
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    шминтирит още е тук, мъката е пълна
  • #9
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Че аз си карам дизеларката по 40 хил на година и си и се кефя. Капак пак не вдигам. Сменят ми маслото, а през това време щот са мои хора, ми дават да се повозя на някой от новите модели.
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    теслата каквито и тестове да пИчели не може да предизвика емоции скумен като Енциклопедия Британика само един автомобил който ускори твоя пулс може да спечели сърцето ти