Второто поколение на Dacia Duster излезе през 2017 г., като 4 години по-късно претърпя сериозно обновяване. Популярният SUV получи нова трансмисия с двоен съединител и други технологии. Моделът натрупа популярност благодарение на качествата си извън пътя, както и на достъпната цена, като силата му определено не е в динамичното шофиране.
През 2018 г. Duster беше подложен на изпитанието за стабилност „Лосов тест“ от испанското издание km.77. Тогава версията с дизелов мотор със 110 к.с. и задвижване на предните колела успя да покрие теста със скорост 72 км/ч (за добра оценка са нужни 77 км/ч). Затова и сега беше тествана бензиновата модификация с 1,5-литров турбомотор, развиваща 150 к.с.
Първоначално обновеният Duster се пробва на слалома в две посоки, който организаторите на теста също използват напоследък при тестове на различни модели. Румънският SUV записа време от 27,6 секунди и така остави зад себе си електрическа си „сестра“ Spring (27,9 секунди). Рекордът в дисциплината принадлежи на Alpine 110 S (21,6 секунди).
При „Лосовия тест“ първият опит беше със 76 км/ч, което се оказа непосилно за Duster. Второто преминаване – със 71 км/ч, беше успешно, както и третото – със 72 км/ч, въпреки че автомобилът закачи леко един от конусите. Експертите обаче отчетоха, че Duster няма как да се представи по-добре заради радикалната намеса на системата за стабилизация ESP, както и заради по-мекото окачване на модела.