IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model S Plaid или Porsche Taycan GTS – кой е по-добър на „Лосовия тест“?

Двата електрически седана спорят в още една дисциплина (ВИДЕО)

Експертите от испанското издание km77 продължават да подлагат различно автомобили на изпитанието за стабилност „Лосов тест“. Този път в рамките на няколко дни те имаха възможност да проверят възможностите на електрическите седани Tesla Model S Plaid и Porsche Taycan GTS, които са конкуренти на пазара в този сегмент.


Tesla


Целта на изпитанието е да се тества стабилността на автомобила при внезапна поява на препятствие на пътя, като колата трябва рязко да смени лентата на движение, да го заобиколи и да се върне обратно в своята лента. За добър резултат се счита справяне на теста със 77 км/ч, което се оказа много лесна задача за Tesla Model S Plaid.

В случая електрическият автомобил със задвижване на четирите колела е оборудван с 21-цолови джанти с гуми Michelin Pilot Sport 4S, което подобрява управлението, но моделът има нестандартен волан, който затруднява водача при маневриране при висока скорост. Експертите обърнаха внимание на добрата работа на системата за възстановяване на енергията при спиране, като беше подчертано, че настройките на Tesla интензивно намаляват скоростта, когато водачът пусне педала на газта. Това помага да се вмести в коридора от конуси и по този начин увеличава маневреността на електрическото превозно средство.



В крайна сметка Model S Plaid успя да се задържи в коридора, без да събори конусите и с по-висока скорост – 82 км:ч, което е само с 1 км/ч по-малко от рекорда, поставен от по-компактните модели на Tesla - както Model 3, така и Model Y завършиха това упражнение при 83 mph.

На свой ред Porsche Taycan GTS също успя безпроблемно да се справи с изпитанието при скорост от 77 км/ч. В случая германският електрически седан също като Model S Plaid разчита на задвижване на четирите колела и като всяко Porsche предлага пъргаво управление, което му помага да маневрира с по-високи скорости.



В най-добрия си опит обаче Taycan GTS се задържа в коридора само със 78 км/ч. При по-висока скорост електромобилът на Porsche влизаше в контакт с конусите, като по този начин остана далеч от постижението та американския си конкурент. Експертите все пак отчетоха, че германският модел като цяло е достатъчно стабилен и надежден.



 

0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но пък щом имаш толкова личен опит на нюрбургринг и си карал всякакви автомобили, да говорим с твоите факти от личен опит. Колко ти беше времето с Тесла модел s и колко с porsche taycan на нюрбургринг? Къде съм сгрешил в преценките и фактите? Зарежи ги останалите дай да говорим за тебе, да ти стане по-голям ...ника. мен не ме бърка дали ще получа информацията от Дани, Шаро, бьорн или рук на обратно. Фактите са си факти и аз ги приемам и споделям независимо дали ми харесват.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ами тогава вместо да се заяждаш, давай фактите и цифрите? Досега от тебе не съм чул нито един факт или споделяне на личен опит. само и единствено твърдиш, че го имаш, но не си споделил нищо. Аз не съм дошъл тук да се правя на мъж като тебе. Гледам да говоря колкото се може по-малко и дори нищо за себе си. Това не е facebook, а коментираме новини в коментарите под статиите. Повечето от новините са за автомобили, които не са излезли а ти искаш да говорим само с личен опит за тях?
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    поне прати бутилка Ризлинг че тук жега
  • #24
    0 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо, напротив нямам проблеми с факти и цифри, през рука са ми!Имам непоносимост единствено към всезнайковци със знания придобити от картинки и клипчета на Дани! Иначе само през последната година с коли на Тесла, а и с Нюрбургринг имам повече личен досег от колко ти някога ще имаш в реалния си живот! Или и тези факти не ти понасят както не понасяш това, че има хора които не понасят бращолевиците ти без капка реален опит зад тях! Ай Prost!!!
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 21. Не е нужно да питам някой, за да ми каже дали 760% повече продажби в сравнение с миналата година са ръст или спад на продажбите и дали 760% са повече от 50%. И сам мога да сравня времената на Нюрбургринг на теслата и поршето и да преценя кое се справя по-добре на писта. Или и тези факти и цифри не ти понасят?
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шминти, ти пточете ли статията? Ето как завършва:Ветерани собственици на електрически превозни средства вероятно се смеят на КОМЕДИЯТА ОТ ГРЕШКИ, КОИТО НАПРАВИХ през цялата вечер. За мен това беше БОЛЕЗНЕН УРОК за това колко жизненоважно е намирането на надежден източник на зареждане, независимо дали е у дома, в офиса или някъде другаде.
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusteчо, само минавам да питам, Дани ли така каза или изказваш собствено мнение!
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 19. Вероятно и на нюрбургринг на пилота на porsche-то са му платили от Тесла, за да направи по-добро време. Обърни внимание на торквекторинга на теслата. Наблюдава се точно това което споделят и собствениците. Когато предницата губи сцепление, автомобила буквално завива със задницата и не изпуска завоя, защото на външното колело се прилага по-голям въртящ момент, а при нужда на вътрешното му се прилага спирачно усилие. Всички признават че porsche има по-добре настроено шаси, а Тесла софтуер.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да ясно Тесларите са платили за победата на Теслътъ,иначе Порше с 4 завиващи колела е трудно да го победиш,освен ако карача е гола вода и кал в ушите илби не му е платено да провали теста.Сещам се за Алпин А 110 за който пишеха,че е провал,а отдолу коментари на собственици на Алпин се присмиваха на некадърника шофер правещ теста. Та тези стойности са кой плати повече той побеждава.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Е все пак е "достатъчно стабилен" :)))) Аз незнам клиент на Порше да е съгласен на компромис:)))