Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
Те се случват дори при относително малък пробег. Маслото прониква през уплътнението на клапанния капак - и то не само навън, а и в кладенчетата на свещите. Освен това изтича през гарнитурите на вакуумната помпа и корпуса на масления филтър, а също и през предния семеринг на коляновия вал.
Причината вече ви е известна: маслото, което не е сменено навреме, става по-агресивно към гумените уплътнения. При по-честа смяна, примерно на 10,000 км, този проблем би отпаднал.