Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
Не са редки случаите, когато автомобили с двигател Prince за 120,000 км пробег са сменили по два пъти верига. Отчасти това е по вина на използваната стомана, недостатъчно устойчива на износване. Отчасти е следствие и на споменатата твърде рядка смяна на маслото.
При първите серии от 2006-2008 година често се случваше и обтегачът на веригата да сдаде багажа. Затова автомобилите с механични скорости не била да се оставят на предавка върху наклон - в някои случаи това се е оказвало достатъчно веригата да прескочи няколко зъба.