Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
Повечето проблеми на двигателите от фамилията Prince всъщност са предизвикани от твърде дългия сервизен интервал за смяна на маслото, посочен от производителите - на всеки 20,000 км. Това, в съчетание с предимно градското ползване на автомобила, причинява ускорено износване на някои детайли. Доста преди изминаването на 20-те хиляди километра, маслото престава да защитава лагерите на коляновия вал, разпределителните валове и елементите на системата Valvetronic.
Затлачването на маслените канали води до маслен глад. Полите на буталата и стените на цилиндрите се износват бързо.