Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
Двигателите Prince имат алуминиеви цилиндрови блокове с чугунени гилзи в цилиндрите, и алуминиева двувална глава на блока. Версиите без турбо имат разпределено впръскване на горивото и система Valvetronic за промяна на отварянето на всмукателните клапани - още една разработка на BMW, която прави дроселовата клапа ненужна. Мощността не надхвърля 120 конски сили.
По-голяма мощност осигуряват версиите с турбокомпресор. Те нямат Valvetronic, а въздухът в цилиндрите се нагнетява от турбото с двойна спирала - Twin-Scroll. Благодарение на него конете могат да надхвърлят 200.