fallback

Шефът на Mercedes: Няма да се подведем по играта на Tesla

Според Ола Калениус ценовата стабилност е ключова за компанията му

Опитът да се избере правилният момент за закупуване на електрическо превозно средство все повече заприличва на игра, в която губещ е клиентът. В последните месеци Tesla наложи нова тенденция на пазара, намалявайки често цените на двата си най-успешни продукта – Model 3 и Model Y. Това принуди някои от конкурентите да предприемат същия подход.

Ford, например, промени цените на F-150 Lightning и Mustang Mach-E, които се покачват или спадат, за да съответстват на кривата на търсенето, която в най-добрия случай е доказано непостоянна. Друг от конкурентите – Mercedes-Benz, обаче няма намерение да участва в подобна „игра“, както я определи главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус.

„Винаги трябва внимателно да се разглежда търсенето и предлагането на всеки един пазар, но подобни драстични ходове не са правилния път за марка като Mercedes”, коментира Калениус.

Германският производител си е поставил за цел да електрифицира цялото си портфолио, агресивно пускайки нови автомобили като изцяло електрическите EQE и EQS, като същевременно прави традиционните си модели – като новата E-Class, достъпни само с хибридно задвижване..

„За нас посока е е ясна - мобилността трябва да доведе до нулеви емисии. Няма „ако“ или „но“. Сегашното състояние на световната икономика обаче не прави тази промяна лесна. Инфлацията в големите световни икономики, последвана от повишения на лихвите, е създала ситуация, в която икономиката трябва да се охлади, а това не е добре, тъй като изисква увеличение на разходите от производителите. Ние влагаме десетки милиарди в това, не само в електрификацията, но и във всичко останало, което се случва в автомобилната индустрия“, каза Калениус.

Според шефа на Mercedes в подобна ситуация ключова е именно стабилността на цените, което изисква гъвкавост на производство. Затова и в компанията работят върху това основните заводи по света да могат да произвеждат едновременно конвенционални автомобили и електрически превозни средства. Така Mercedes във всеки един момент ще може да отговори на търсенето на различните пазари.

Въпреки разликите с Tesla във вижданията за бизнеса с електрически превозни средства, Mercedes още през юли обяви, че ще приеме стандарта за зареждане - NACS, въведен от компанията на Илон Мъск в САЩ.

„Това беше едно от най-трудните решения, които трябваше да вземем, но го правим в името на нашите клиенти. Ние се грижим за тях във всяка една ситуация и преценихме, че в средно срочен и дългосрочен план именно NACS ще бъде доминиращият стандарт в Северна Америка“, обясни Калениус.

fallback
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дал съм ти задачка. Ако си бил заложил единствения милиард на Тесла през 2018 година на 360 долара за акция, дали от милиардер ще си станал милионер или мултимилиардер? Ти на кое залагаш? Всичките сте едни математици, че Ума да ти зайде! Правилния отговор е че ще си станал мултимилиардер, А вие си мислите точно обратното!
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    До 19.Семпъл пример,като за теслари блондинки че трудно вдявате. Купуваш 100 яйца по 0,20 лв и ги продаваш по 0,10 лв.Колко ще спечелиш?
  • #21
    ТВтвв ( преди 1 година )
    Програма Хоризонт и програма Христо Ботев на Българското Национално Радио. Информация за нивото на цените на електричките за 18.08.2023 в евро. Виена - 20 хил., +1000 евро. Будапеща - 18хил., -200евро. Видин - "санс шанжмо". Хахахаха!
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Свърши се вече с уговорките: "дайте да вдигаме цените те баламурниците ще купуват", всички монополисти или да се усещат навреме или да си фалират достойно. В момента няма друг подобен автомобил на подобна цена като Tesla Y.
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не е само математика, за да стигнеш до събиране и изваждане, умножение и деление, трябва първо да знаеш първо кое действие да използваш, а след това и кои цифри. Задача с повишена трудност. Ето ви първоначалните данни https://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/35388-novo-dvaiset-mysk-se-otkaza-da-izkupuva-tesla Ако по това време някой е инвестирал 1 милиард долара на 360 долара за акция, това на колко пари се равнява днес при положение че цената на акциите Е 220 долара. Не можете да сметнете!
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Играта я диктуват китайците, Тесла се конглокира с тях а Мерцедес е в будна кома.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    До 16.Бута масло човека.
  • #16
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    MythBuster, само да те питам, на теб плащат ли ти да седиш по цял ден и да се заяждаш или просто гарнитурата вече е изпуснала?
  • #15
    Анонимен ( преди 1 година )
    Купуваш акции на 400 $ и продаваш на 200 $ и си на печалба?Това със сигурност е някаква нова тесларска математика.
  • #14
    Гост ( преди 1 година )
    До 11.Елементарно уравнение.360.Х по-голямо,равно или по малко от 219.Х.Където Х е брой акции.Не съм чувалсъщо Тесла да раздава дивиденти.
fallback
Последни