fallback

Шефът на Mercedes: Няма да се подведем по играта на Tesla

Според Ола Калениус ценовата стабилност е ключова за компанията му

Опитът да се избере правилният момент за закупуване на електрическо превозно средство все повече заприличва на игра, в която губещ е клиентът. В последните месеци Tesla наложи нова тенденция на пазара, намалявайки често цените на двата си най-успешни продукта – Model 3 и Model Y. Това принуди някои от конкурентите да предприемат същия подход.

Ford, например, промени цените на F-150 Lightning и Mustang Mach-E, които се покачват или спадат, за да съответстват на кривата на търсенето, която в най-добрия случай е доказано непостоянна. Друг от конкурентите – Mercedes-Benz, обаче няма намерение да участва в подобна „игра“, както я определи главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус.

„Винаги трябва внимателно да се разглежда търсенето и предлагането на всеки един пазар, но подобни драстични ходове не са правилния път за марка като Mercedes”, коментира Калениус.

Германският производител си е поставил за цел да електрифицира цялото си портфолио, агресивно пускайки нови автомобили като изцяло електрическите EQE и EQS, като същевременно прави традиционните си модели – като новата E-Class, достъпни само с хибридно задвижване..

„За нас посока е е ясна - мобилността трябва да доведе до нулеви емисии. Няма „ако“ или „но“. Сегашното състояние на световната икономика обаче не прави тази промяна лесна. Инфлацията в големите световни икономики, последвана от повишения на лихвите, е създала ситуация, в която икономиката трябва да се охлади, а това не е добре, тъй като изисква увеличение на разходите от производителите. Ние влагаме десетки милиарди в това, не само в електрификацията, но и във всичко останало, което се случва в автомобилната индустрия“, каза Калениус.

Според шефа на Mercedes в подобна ситуация ключова е именно стабилността на цените, което изисква гъвкавост на производство. Затова и в компанията работят върху това основните заводи по света да могат да произвеждат едновременно конвенционални автомобили и електрически превозни средства. Така Mercedes във всеки един момент ще може да отговори на търсенето на различните пазари.

Въпреки разликите с Tesla във вижданията за бизнеса с електрически превозни средства, Mercedes още през юли обяви, че ще приеме стандарта за зареждане - NACS, въведен от компанията на Илон Мъск в САЩ.

„Това беше едно от най-трудните решения, които трябваше да вземем, но го правим в името на нашите клиенти. Ние се грижим за тях във всяка една ситуация и преценихме, че в средно срочен и дългосрочен план именно NACS ще бъде доминиращият стандарт в Северна Америка“, обясни Калениус.

fallback
  • #33
    Tesla ( преди 1 година )
    Чета ви коментарите и направо падам.Акциите не са да продаваш домати на пазара акциите са разпределяне на риска.Тоя който е купил акции при първото листване не ги е взел за 400 долара.И ако нервите са му издържали и не ги е продал ще получава дивиденти.Ако си заложил на правилния кон в слчая тесла ще си получаваш дивидент не случайно първите акционери в Майкрософт станаха милионери но се иска търпение и нюх а ние българите правим *** бакалски сметки днес искаме да купим и утре аре милионери.
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    Вярно простота математика не е за прости хора. Не е въпроса дали можеш да умножаваш или делиш. Не е въпроса да си инженер и да си учил формули. При грешни цифри получаваш грешни резултати. То и турбо смяташе как прохода Шипка има 30% наклон за да му излязат сметките но не се усетих че накрая получава перпето мобиле, което получава 45 киловата от горивото а на изхода на двигателя има 60 kW и за 15 километра проход при 30% наклон трябва да изкачи 5 000 м денивелация! Иначе математиката е проста
  • #31
    Анонимен ( преди 1 година )
    Проста математика,но не за пРости хора.Умножаваме 2,777 милиона по 216 долара и получаваме 599 832 000.От милиардер ще станеш милионер,400 милиона си на загуба.
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    Типично антиелектрически сметки. Толкова оборота по толкова нютон метра прави еди каква си мощност и накрая все перпето мобиле излиза. Ама откъде ги вземате тези цифри само вие си знаете! Към момента цената на акциите е 216 долара и 2,77 милиона акции купени през 2018 година струват около 9 милиарда. Питай някой, който разбира поне малко да ти обясни защо.
  • #29
    Анонимен ( преди 1 година )
    С 1 милиард долара могат да се купят 2,777 милиона акции на цена 360 долара.Същият брой акции 2,777 милиона продадени по 200 долара акцията правят 555,5 милиона долара.Почти половината от милиарда е чиста тесларска загуба
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не знам как смятате, но по моите сметки този който е вложил 1 милиард и е купил акциите по 360 по време на скандала през 2018 година, когато Илон Мъск каза че има осигурено финансиране за 420 долара на акция, към момента ще има над 7 милиарда печалба и акциите му ще струват над 8 милиарда днес. А вие може да си разпространявате митове на база ВЯРВАНИЯТА си като типични сектанти. Фактите са си факти, математиката си е математика и сектантските вярвания няма да ги променят!
  • #27
    П.Р ( преди 1 година )
    До 23.Ще станеш сиромах милионер,от милиардер.
  • #26
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 23.Щом акциите на Тесла се сриват от 400 на 200 долара означава само едно.Няма повече тъпоЪгълници желаещи да дадат 400 долара за акция,а само 200.Всички купили на 400 долара са прецакани.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    До 23.Ще си загубил 388 милиона,таралесльо.
  • #24
    Фф ( преди 1 година )
    Истината е много проста .. Мерцедес по ефективност на светлинни години от Тесла.Да, седалките и волана са много по хубави. Преди да си взема Теслата бях и при Мерцедес , гледах EQB.Една и съща батерия (около 70 kWh).Model Y - 500 кс , пробег реален около 420 км, EQB - 300 кс., пробег около 360.Сметката е много проста. За ускорението и кефа от 514 кс на момента, да не говорим ..
fallback
Последни