fallback

Шефът на Mercedes: Няма да се подведем по играта на Tesla

Според Ола Калениус ценовата стабилност е ключова за компанията му

Опитът да се избере правилният момент за закупуване на електрическо превозно средство все повече заприличва на игра, в която губещ е клиентът. В последните месеци Tesla наложи нова тенденция на пазара, намалявайки често цените на двата си най-успешни продукта – Model 3 и Model Y. Това принуди някои от конкурентите да предприемат същия подход.

Ford, например, промени цените на F-150 Lightning и Mustang Mach-E, които се покачват или спадат, за да съответстват на кривата на търсенето, която в най-добрия случай е доказано непостоянна. Друг от конкурентите – Mercedes-Benz, обаче няма намерение да участва в подобна „игра“, както я определи главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус.

„Винаги трябва внимателно да се разглежда търсенето и предлагането на всеки един пазар, но подобни драстични ходове не са правилния път за марка като Mercedes”, коментира Калениус.

Германският производител си е поставил за цел да електрифицира цялото си портфолио, агресивно пускайки нови автомобили като изцяло електрическите EQE и EQS, като същевременно прави традиционните си модели – като новата E-Class, достъпни само с хибридно задвижване..

„За нас посока е е ясна - мобилността трябва да доведе до нулеви емисии. Няма „ако“ или „но“. Сегашното състояние на световната икономика обаче не прави тази промяна лесна. Инфлацията в големите световни икономики, последвана от повишения на лихвите, е създала ситуация, в която икономиката трябва да се охлади, а това не е добре, тъй като изисква увеличение на разходите от производителите. Ние влагаме десетки милиарди в това, не само в електрификацията, но и във всичко останало, което се случва в автомобилната индустрия“, каза Калениус.

Според шефа на Mercedes в подобна ситуация ключова е именно стабилността на цените, което изисква гъвкавост на производство. Затова и в компанията работят върху това основните заводи по света да могат да произвеждат едновременно конвенционални автомобили и електрически превозни средства. Така Mercedes във всеки един момент ще може да отговори на търсенето на различните пазари.

Въпреки разликите с Tesla във вижданията за бизнеса с електрически превозни средства, Mercedes още през юли обяви, че ще приеме стандарта за зареждане - NACS, въведен от компанията на Илон Мъск в САЩ.

„Това беше едно от най-трудните решения, които трябваше да вземем, но го правим в името на нашите клиенти. Ние се грижим за тях във всяка една ситуация и преценихме, че в средно срочен и дългосрочен план именно NACS ще бъде доминиращият стандарт в Северна Америка“, обясни Калениус.

fallback
  • #13
    Гост ( преди 1 година )
    До 11.Елементарно уравнение360.Х по-голямо,равно или по малко от 219.ХКъдето Х е брой акции.Не съм също Тесла да раздава дивиденти.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбивачо на митове,върни се в първи клас където се учат действията събиране, изваждане, умножение и деление.
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, пак приказваш неща които не разбираш. Смяташ ли че онези, които си купиха акции когато Мъск каза че компанията ще става частна и има инвеститор който е готов да плати 420 долара за акция, са се набутали като са ги купили на 360 колкото струваха тогава преди да се сринат? Напротив, сега щяха да се напечалба с милиони, ако ги бяха задържали.
  • #10
    Гост ( преди 1 година )
    До 7.Зависи на колко си купил акциите,тесларка.Ако си купил акции на Тесла на 400 долара,сега цената е само 219 долара.Колко ще спечелиш? Неслучайно млъкна за пазарната капитализация на Тесла.
  • #9
    Гост ( преди 1 година )
    До 1.Теслюра,платото е постигнато сега 2023 г.Никой не ти говори за след 2035,когато няма да се продават автомобили с ДВГ в ЕС.
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    А това за фалита беше сарказъм, защото е от mercedes щели да преминават към електромобили а гост обяснява че няма да се търсят.
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    Аз съм чел, когато трябва. Не е нужно да чета. Mercedes имаха такъв дял от Тесла, че ако не го бяха продали, то при сегашните цени на акциите на Тесла делът им в Тесла щеше да струва повече отколкото цялата пазарна капитализация на mercedes. Само че пак бяха недалновидни и си ги продадоха отдавна. Същото направи и toyota, която беше третият най-голям акционер след Илон Мъск и mercedes. А сега си скубят косите, защото ако ги бяха запазили щяха да имат достъп до технологиите на Тесла!
  • #6
    Митгеястър ( преди 1 година )
    Какъв фалит, вземи да провериш колко процента от Таралесла са на Мерцедес и Арабите. Чети, не боли.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще плача ама много,
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Дай 100 000 и горница да спестиш 30 000 от гориво. През това време загуби хиляди часове по зарядни и се моли да не се запали някъде тая бракма. Наистина живеем в идиокрация 1:1. Даже май е по лошо.
fallback
Последни